מספר שאלות לקראת הגשת המסמכים

dannykor

New member
מספר שאלות לקראת הגשת המסמכים

שלום, אני בדיוק בשלב של למלא את המסמכים עבור ויזת הגירה לעובד מיומן ונתקלתי בכמה שאלות שאני לא יודע איך לענות עליהן ולא ממש מצאתי תשובה בארכיון הפורום.אודה לכם אם תעזרו לי. הסעיפים שיש לי איתם בעיה הם: 1.השכלה: כרגע אני עושה תואר שני בהנדסה ומסיים באוקטובר 2008, כלומר נכון לעכשיו יש לי רק 16 שנות השכלה ועדיין אין תואר שני ביד. השאלה היא האם לכתוב 17 שנות השכלה ותואר שני בבקשה המקוצרת ולקוות שלא יחזרו אלי עד שיהיה לי באמת או לא? כי כדי לעבור בנקודות אני חייב תואר שני. 2. ניסיון תעסוקתי: נתחיל מההווה ונלך אחורה כמו בטופס. לפי ה-NOC עוזר מחקר ומתרגל זה מקצוע מוכר post secondary teaching and research assistant, NOC=4122 אבל, נכון להיום יש לי רק שנה ניסיון בעיסוק הנ"ל ורק בסיום התואר יהיו לי השנתיים שאני צריך בשביל הניקוד. אז מה אני אמור לכתוב לגבי התאריכים של העבודה הנ"ל,האים אפשר לכתוב תאריך סיום עתידי? ושאלה נוספת בקשר לניסיון תעסוקתי. יצא לי מאז גיל 18 לעבוד 10 חודשים בבניין (מוכר לפי ה-NOC) ובעבודה אחרת כ-5 חודשים כטבח(גם כן מוכר לפי ה-NOC). השאלה היא האם אפשר להחשיב אותם גם כניסיון או שכדי שעבודה כלשהיא תחשב כניסיון צריך לעבוד בה מינימום שנה ? כי שניהם ביחד מוסיפים לי עוד שנה וזה ממש משפר לי את הניקוד. אהא ושאלה קטנה נוספת על הצ'ק הבנקאי שמוציאים כשכותבים "לפקודת" , אז צריך לכתוב "שגריתות קנדה" בעברית או שאני צריך ללכת להוציא צ'ק חדש?
 
תשובות הגירה לקנדה

חפש אולי ניסיון תעסוקתי בשירות הצבאי, יקראו לך להגיש את המסמכים רק בעוד שנה ועד אז יהיה לך שנתיים מהאוניברסיטה, אין לך מה להפסיד, אם הם יחשבו שאין לך ולא יהיה לך בעוד שנה וחצי הניקוד הדרוש הם לא יקחו ממך את הצ'ק. צ'ק בשקלים צריך להיות לפקודת שגרירות קנדה בישראל וזה לא חשוב אם כתבו את זה בעברית או באנגלית...הבנק שלהם מכיר אותם. אם עשית צ'ק בדולרים קנדיים הוא צריך להיות באנגלית לפקודת משרד האוצר הקנדי.
 

dannykor

New member
אבל מה לרשום עכשיו?

קודם כל תודה על התגובה המהירה. אז מה בעצם אני אמור לרשום עכשיו בבקשה שיש לי כבר תואר שני (למרות שיהיה בפועל עוד שנה וחצי) ומה אני רושם עכשיו לגבי הניסיון ,האם העבודות הקצרות משנה גם נחשבות?
 

Astroo

New member
למיטב הבנתי

הנתונים שאתה רושם בשאלון צריכים להיות נכונים לרגע הגשתו. הרי אתה חותם בסוף השאלון שכל הפרטים שמסרת נכונים.
 

dannykor

New member
הוכחת עבודה?

הבנתי ,תודה. עיינתי שבארכיון השאלות הנפוצות וראיתי שם שכדי להוכיח שעבדת במקום מסויים מגישים מכתב מהמעביד ובנוסף תלושי שכר או תלושים מהביטוח הלאומי. אבל כעוזר מחקר אין לי שום תלוש שכר שאני מקבל רק מלגה כלומר לא משלמים עלי לביטוח לאומי וזה לא מתועד שם. איך אני אמור להוכיח להם שאכן הייתי עוזר מחקר שנתיים?
 
אם תמשוך את הטופס מביטוח לאומי תראה

שהאוניברסיטה מדווחת על לימודיך ומפרישה תשלום בטל"א כסטודנט. זה בצירוף מכתב מפרופסור על היותך עוזר מחקר או עוזר הוראה יספיק להם כהוכחה.
 

dannykor

New member
בדיוק היום הוצאתי את הטופס הזה

אכן כתוב שם שב-48 החודשים האחרונים אני סטודנט אך לא מצויין שם הסטטוס, כלומר תואר ראשון או שני . אז אם מה שאמרת הוא נכון אז תאריך תחילת העבודה שלי הוא "גמיש" ותלוי בפרופסור. בנוסף אני רואה פה בטופס שיש לי סה"כ 18 חודשי עבודה בעבודת בניין (מוכר ב-NOC) אבל הבעיה הגדולה היא שהם לא רציפים כלומר יש לי 6 חודשי עבודה,הפסקה של שנה ,חודש אחד של עבודה ,שוב הפסקה של שנה ואז עוד 11 חודשי עבודה רצופים. לפי דעתך המנוסה איך כדי לכתוב את זה אם בכלל (כי תכלס כל אחת מהתקופות קצרה משנה שלמה) ?
 
שאלה

האם ניתן לאחד מקצועות מסוג שונה? האם נסיון במקצוע מסוים של שנה וחצי + נסיון במקצוע אחר של שנה וחצי נותן ניקוד של נסיון עבודה של 3 שנים? (NOC שונה)
 
למה לאחד מקצועות? להפריד !

כל מקצוע בשורה נפרדת (יש לך שם 4 שורות), כל אחד עם ה NOC הייחודי שלו, ועם התאריכים השונים שלו. אתה צריך 4 שנים במצטבר, לא חייבות להיות באותו מקצוע, ולא חייבות להיות במקצוע שבו יש לך השכלה או דיפלומה, ובלבד שכל ה נוקים יהיו ברמה ובסיווג המוכרים לצורך ההגירה במסלול הזה.
 
למה לאחד מקצועות? להפריד !

כל מקצוע בשורה נפרדת (יש לך שם 4 שורות), כל אחד עם ה NOC הייחודי שלו, ועם התאריכים השונים שלו. אתה צריך 4 שנים במצטבר, לא חייבות להיות באותו מקצוע, ולא חייבות להיות במקצוע שבו יש לך השכלה או דיפלומה, ובלבד שכל ה נוקים יהיו ברמה ובסיווג המוכרים לצורך ההגירה במסלול הזה.
 

April girl

New member
שאלות אודות ניסיון תעסוקתילא מקצועי

מה עלי להציג על מנת להוכיח ניסיון בעבודה שאין לה שום קשר להשכלתי ? והאם עבודה במשרה חלקית נחשבת? יש מספר רמות של NOC, לא מצאתי איזו מבין: skill type 0, skill level: a-w , מתקבלת לצורכי הגירה?
 
כדי להגר לקנדה במסלול SW חייבים

ניסיון מקצועי (גם במשרה חלקית) של לפחות שנה באחד המקצועות ברשימה: Skill Type 0, and Skill Level A or B זה סיווג ורמות ה NOC המאפשרות זיכוי של נקודת הגירה במסלולל SW להגירה פדרלית לקנדה. רשימת המקצועות המלאה בקישור למטה.
 
למעלה