מעבר מיסמין ליאז ורוזציאה

yapupsik

New member
מעבר מיסמין ליאז ורוזציאה

שלום ד"ר גייסט,
לקחתי יסמין במשך שנתיים. לאחר שהייתי אצלך לפני כ8 חודשים החלפתי לגלולות יאז (בגלל כולסטרול גבוה, כאבי מחזור, ושעורות חוזרות בעיניים שלא הוכח שקשור לגלולות אבל הופיעו
בערך באותה תקופה של תחילת לקיחת הגלולות) אז מאחר שזה אותו הרכב רק מינון נמוך אמרת כי זה לא משנה כל כך.
בערך חודש לאחר לקיחת יאז הופיעה לי רוזציאה בפנים, מלווה בהתקפים של פצעים דמויים פריחה ואדמומיות רצינית כאשר בחודשים הראשונים מצב היה מאוד רע כך שנאלצתי לקחת מינוציקלין. זה בהחלט עזר, עד שהפסקתי לקחת והכל חזר. בנוסף הופיעה לי פיגמנטציה במהלך השימוש אך אמרו כי זה יעלם ולצערי זה לא.
הייתי אצל מספר רופאי עור והם רק רושמים אנטיביוטיקה כל הזמן, לכן רציתי לשאול אותך האם את מכירה או יצא לך להתקל במקרה כזה לגבי גלולות? כי שוב, אין לי הוכחות שזה הגורם ואף אחד לא יכול להגיד לי שזאת הסיבה, במיוחד מאחר ויסמין ויאז די דומות ושתיהן בעצם אמורות לטפל בפצעים, (בנוסף שזה לא אקנה רגיל שאמור להיות הורמונלי, אלה לא פצעים מוגלתיים או שחורים).

תודה רבה מראש
 
מעבר מיסמין ליאז ורוזציאה

איני מכירה קשר בין רוזיאצה לגלולות. אני מניחה גם שזיפרת לרופאי העור שהיית אצלם שאת נוטלת גלולות ולא נאמר לך להפסיק. קיים קשר בין פיגמנטציה לבין גלולות וככל שהמינון יותר גבוה , הפיגמנטציה יותר משמעותית.מאחר שיאז במינון נמוך יותר מיסמין, איני רואה קשר. אם את לא משוכנעת, פשוט הפסיק את הגלולות ( כמובן שיש צורך להשתמש בקונדום במקום) ותראי אם התסמינים ישתפרו.
 

yapupsik

New member
תודה על תגובתך. לצערי אני לא יכולה להפסיק

מפני שיש לי שחלות פוליציסטיות ואין לי כל כך ברירה, ללא הגלולות מצבי יכול להיות הרבה יותר גרוע מכל הבחינות. הפיגמנטציה הופיעה במהלך שימוש במינוציקלין לכן החשש שלי הוא משימוש נוסף באנטיביוטיקה. השאלה היא האם יש טעם לחזור ליסמין במקרה שאולי איכשהו ההפרש הקטן הזה במינון של הורמונים, בעצם עזר לשמור על הפנים במצב טוב לעומת יאז? במקרה כזה, האם "לשחק" ככה עם לקחת יסמין, יאז, יסמין ואולי אחר כך לחזור ליאז במידה וזה לא עזר, נחשב למסוכן או גורם לנזק כלשהו (תופעות לוואי חדשות)?
אודה לך מאוד שוב על מענה.
 
קודם כל, את כן יכולה להפסיק גם כשיש שחלות

פוליציסטיות. מדובר על הפסקה לזמן של כחודשיים לכל היותר ולא יקרה כלום בתקופה זו גם אם לא תקבלי מחזור . אבל אם את לא רוצה, אז את יכולה לחזור ליסמין. לא כדאי להחליף בין הגלולות לסרוגין כי ייגרמו דימומים ויכול להיווצר בלבול אבל כעקרון מדובר באותו הרכב הורמונל , רק במינון נמוך יותר אז אין כל כך בעיה.
 
למעלה