מפנה את כולם לכתבה

מפנה את כולם לכתבה

שמופיעה היום במדור בריאות ב- YNET. מעניין לשמוע את דעת הפורום
 

D o r o t h y

New member
נכון

ניסיתי לחפש בעצמי בYNET ולא הצלחתי להבין לאיזו כתבה הכוונה.
 

ס לוי

New member
../images/Emo62.gifכתבה שהתפרסמה בNRG

קופות החולים משתפות פעולה עם סחר איברים משרד הבריאות נזף בקופות החולים על כך שהן נושאות במימון השתלות בחו"ל, שחלקן מושגות באמצעות סחר או כפייה, והעביר רשימת כללים לזהוי מקרים כאלה דפדף בבריאות נורית רובין 15/3/2006 14:54 משרד הבריאות נזף בקופות החולים על כך שהן נושאות במימון השתלות בחו"ל שחלקן מושגות באמצעות סחר או כפייה, והעביר רשימת כללים שתסייע להן לזהות מקרים מהסוג הזה ולהימנע מלשתף פעולה עם העסקה הלא כשרה. "מצב דברים בו המדינה אוסרת על סחר איברים בתחומה אך קופות החולים נושאת במימון השתלות בחו"ל, המושגות כתוצאה מפעולת סחר או כפייה אינו תקין, ומשדר מסר כפול ובעייתי ביותר לעניין מחויבותה של המדינה לעקרונות הערכיים והמוסריים, שבבסיס האיסור האוניברסלי על סחר באיברים", כותב פרופסור אבי ישראלי, מנכ"ל משרד הבריאות, בחוזר שפורסם היום. ישראלי הוסיף כי מצב זה "חותר תחת עקרונות אלה". מי משלם על הסבל הזה? מטי גולדברג (54), שחלתה בלוקמיה, נדהמה לגלות כי עליה לממן מציאת תורם מח עצם שיציל את חייה. ומדובר רק בעלות משוערת של כ-300 אלף דולר לכתבה המלאה ישראל מתגאה בכך שהיא שותפה לגישה הרווחת בעולם הנאור ולפיה סחר באיברים אינו אופציה. אלא שעל אף הגישה המדוברת ישנה תעשייה איברים המשגשגת בעיקר במדינות העולם השלישי אך גם במדינות המפותחות, כולל אצלנו. התעשייה הזאת היא תולדה של חיבור בין מצוקה כלכלית המובילה אנשים למכור איברים מגופם תמורת כסף, ו"מתווכים" שגילו שיטה יחסית קלה להזרמת כמויות נאות של מזומנים לכיסם. השילוב בין הנכונות הנמוכה של אנשים לתרום איברים לאחר מותם, מול התור הארוך של חולים הזקוקים להשתלה, הוא נתון נוסף שהופך את תעשיית האיברים לפופולרית כל כך. על מהות התרומות המתבצעות בארץ, ניתן לשלוט בקלות יחסית ולוודא שאכן יתבצעו בדרך המקובלת וכתוצאה מאלטרואיזם. לעומת זאת, לא פשוט לעמוד על אופי ההשתלות המתבצעות בחו"ל. משרד הבריאות הנפיק רשימת הנחיות שמטרתה לסייע לקופות החולים לשלול חשש שהתרומה וההשתלה המתבצעת בחו"ל נעשתה בכפייה או כנגד תמורה כספית: במקרה שמדובר בתורם חי יש לבדוק את זהותו, אזרחותו, ואף לקבל אישור מגוף רשמי בחו"ל באשר לזהותו. בנוסף, התורם והנתרם יידרשו לתצהיר ערוך על ידי עורך דין, כי התרומה לא נעשית כנגד כסף בהווה או בעתיד. השניים יאלצו לפרט על הקשר ביניהם, על היכרות קודמת ובאיזה נסיבות. אם יוכח קשר חברי בין השניים, למשל, הרי שהרצון לתרום ממניעים הומניטריים הוא סביר יותר. מסמכים המתעדים את הקשר בין השניים יתקבלו בברכה. התרמות מן המת יתבצעו רק באמצעות מוסדות מדינה וארגונים בינלאומיים המוכרים למרכז הלאומי להשתלות. לאחרונה הגיש משרד הבריאות הצעת חוק המסדירה את נושא השתלות האיברים ומעגנת לראשונה את האיסור על סחר באיברים (מן החי ומן המת) במסגרת חקיקה ראשית. ההצעה תקפה בהשתלות שיתבצעו בארץ ובחו"ל.
 

D o r o t h y

New member
לא יודעת אם לצחוק או לבכות

כי מבחינה מוסרית אני בהחלט מסכימה עם זה. אבל אם זה אומר שהסיכוי שלי לקבל כליה יורד, זה מרגיז. עוד לא ממש גיבשתי עמדה בקשר לזה.
 

baby devil1

New member
יש שני צדדים למטבע

זה נכון שאנחנו הישראלים חושבים שכל תמורה מתבטאת בכסף או בכפייה או נובעת מסחר. אך אני התקשרתי עם עמותה שנקראת "חזקים ביחד" שזו עמותה ללא מטרת רווח שהיא מגשרת בין תורמים לנתרמים. לפני שנה וחצי תרמתי כליה לאישה מקסימה, אך מכיוון שזה בעייתי במדינת ישראל לתרום כליה לאדם זר נאלצנו לנסוע לחו"ל. אנשים מקסימים והמטרה היחידה שלהם באמת באמת להציל חיים. נכון שיש חולרות בתחום אך צריך לזכור שיש גם צדיקים בסדום...
 
כמה צדיקים בסדום?!

לצערנו, זה רק כמה בודדים לעומת אימפריה שלמה של סחר באיברים..לא רק שזה דיי אגואיסטי לחשוב בצורה של סחר ובטח ובטח להיות חלק מכך ..בוודאי, שכל אחד ואחד החולה במחלה כזו או אחרת ודרוש להשתלהשל אבר יראה בכך כפתרון האולטימטיבי הראשון ואף יכול מאווד להיות שהיצר אכן יגבר ויתפתה לכך! אני לא בעד כל התעשייה הזו של הסחר ובטח ובטח , שקופ"ח תהא מעורבת בכך ..בוודאי , לא במדינה שמבינה את משמעות הדבר..לא רואה בכך דבר מוסרי! אז נכון, שאפשר לבוא ולחלוק על דעתי בכך שיגידו וזה מוסרי שאנשים מחכים שנים להשתלה ובסוף מה מוציאים את מותם?! בוודאי שלא! אך, כפי שנאמר לכל מטבע יש שני צדדדים אני מאמינה שאדם שיקבל השתלה ירצה לקבל את האבר בדרך המקובלת והראויה ביותר ולא בדרך נבזית בה ירגיש אשם לכל החיים!
 

baby devil1

New member
צודקת...

תראי את צודקת במאה אחוז. לעומת האימפריה של הגזלנים האלו שחיים על חשבון חיים של אחרים אלו רק בודדים. אבל כמו שציינתי למעלה וסיפרתי את הסיפור שלי, יש הרבה כאלו שמוכנים ורוצים לתרום ללא כל גמול חוץ מסיפוק נפשי. נכון שקשה להגיע אליהם אבל למי שזקוק לזה אני חושבת שזה שווה עבודת הנמלים. אנחנו בני האדם למדנו להשחית את כל מה שטהור ואף לדרוש על זה שכר אבל לא כולם כאלו. בהצלחה והמון בריאות לכולם. קארין
 

MISAH70

New member
כתבה בנושא השתלות ב- NRG

חולים מהמעמד הביניני אשר זקוקים להשתלת כליה להצלת חיים היו מבצעים את ההשתלה בחו"ל וחלק מההוצאות קופת חולים משתתפת. היא לא התעיינה מהוא מקור התורם. כעת לפי המאמר הזה הרי רק העשירים אשר לא זקוקים את הסיוע הכספי מקופות החולים יכולים לעבור ניתוח השתלה מבלי לדווח מקור התורם. כעת התור להמתנה לזקוקים להשתלה יתארך לעין ארוך. לדעתי קופות החולים לא צריכות להתערב בקשר לתורם, הרי פה מדובר בהצלת חיים.
 
נכון!!!

כל עוד מצב התרומות מהמת בארץ הוא בשפל המדרגה כפי שהוא, אין לחולים רבים ברירה אלא לפנות למתווכים כדי להציל את חייהם או את יכולת התפקוד שלהם. זה מה שאני עשיתי בתור אשה צעירה ואם לילדה בת 4 שטיפולי הדיאליזה הסבו לה נזק רב ובמשפחה לא נמצא תורם מתאים מבחינה בריאותית. מי אתם, הבריאים שתשפטו אותי כל עוד לא עמדתם במקומי?
 

baby devil1

New member
כל הכבוד!!!

כל עוד לא נמצא פתרון הולם אני חושבת שלאף אחד אין את הזכות הזאת!
 

gmsgolan

New member
לוקחים לחולים את התקווה

החלטה שערוריתית שפוגעת אך ורק בחולים.אין להם מושג עד כמה מועמד להשתלה סובל בחייו.
 

gmsgolan

New member
לוקחים לחולים את התקווה

אנשים נוסעים לחו"ל להציל את חייהם,וזה עולה הרבה כסף,כרגע עוצרים את השתלות האיברים בחו"ל,ולא נותנים לחולים אלטרנטיבה.למעשה מספר המועמדים להשתלה יוכפל,וגם מספר מטופלי הדאליזה יעלה.
 

D o r o t h y

New member
אין טעם בהצפת הפורום

ואין מקום לפרסם הודעה זו שוב ושוב. ולעניין עצמו - אני חושבת שאולי כדאי שננסה להבין מה בדיוק מוצ, אילו השתלות כן יוכלו להתבצע ואלו לא, ורק אז ננסה לעשות דבר מה או להביע מחאה כזו או אחרת. בינתיים הערות כגון אלו רק גורמות למרמור.
 
זה המקום לדון בנקודה הזו, לא?

אני חושבת שכל עוד המדינה לא עוזרת לחולים ומוצאת פתרונות, אל לה להתערב בדברים שהחולים עושים עבור עצמם, מכספם הפרטי, או מכספה של קופ"ח שלה הם משלמים וישלמו שנים ארוכות. אני בטוחה כי אילו זה שהוציא את "החוזר" העדכון הזה, היה במשחה שאחד מבניה זקוק להשתלה, הוא לא היה עושה זאת. כשמישהו שיקר לך חולה, או אתה בעצמך, אתה תעשה ה-כ-ו-ל כדי להציל את חייך!!!! דיאליזה זה ה-0 בסולם איכות חיים, ואם אני יכולה לקנות איבר, אעשה זאת. הרי לא מכריחים (ברוב המקרים) את התורם לתרום, במיוחד אלא שנוסעים מהארץ כדי לתרום, אלא גם הוא נמצא במצוקה כזו או אחרת- כלכלית הפעם, והמעשה גם מציל אותו בהרבה מקרים- חרפת רעב, קשיים במחייה יום יומית, תשלומי משכנתא ומה לא. לצערנו ארצנו מלאה בנזקקים לתרומה ובנזקקים לכסף.
 
למעלה