מתי הג׳בריש עובר

יו יו מא

New member
מתי הג׳בריש עובר

עוד קצת חפירות. הבן שלי בן 3 מאובחן על הרצף מג׳ברש נאומים שלמים בעיקר עם זרים. הגיבריש מלא אינטונציה ואפשר היה לחשוב שהוא פשוט מדבר שפה זרה. יש עיכוב גדול בדיבור שכעת משתפר מאד אבל הגיבריש מוציא אותי מדעתי האם יום אחד זה יעבור?
 
לא. עם הגיל אפשר להמעיט בכמות אבל זה לא

עובר. בעלי רק לדוגמא בן מעל 40 ועדיין במקום ג'יבריש שר לנו שירים שמוציאים אותנו מדעתנו.
 

Astroo

New member
אצלנו גם עד גיל 3 היה הרבה ג'יבריש

לקראת גיל 4 זה עבר לחלוטין.
 

dina199

New member
כנראה לא בגיל שלוש.

אני מניחה שהוא כן נואם בשפה שלו. אבל הוא עדיין קטן . לכן אני מניחה שעם הזמן (במונחי שנים , לא ימים או שבועות
) הדיבור ישתפר ובהתאם הג'יבריש התמעט
 
ג'יבריש

היי,
אצל חלק מהילדים הגיבריש נעלם כשהדיבור הפונקציונאלי מופיע ומתפשט לו על התקשורת ואצל חלק הג'יבריש חי טוב לצד הדיבור....

בכל מקרה זה מוקדם לקבוע במיוחד שציינת שם בחצי פה כי הוא משתפר וכרגע עושה התקדמות יפה בדיבור.

אני בעד לחכות עוד קצת,
גילי
 

TITLUL

New member
אצלנו לא עובר( בן 3.9)

אך לא מפריע לאיש. זה מספק צורך אחר, זה מרגיע, מווסת, מנחם. למה זה כה משגע אותך? מציעה לעבוד על עצמך לראות מה זה נותן לבנך, ולהפסיק להשתגע מזה. למשל, מניחה שלא במקרה מופיע עם זרים. אולי מלחיץ אותו המגע איתם, אולי הוא לא מעוניין שיבינו אותו, לעומת הקרובים אליו שהוא רוצה בהבנתם. האמת שבמקרה של בני זה בעיקר עם עצמו, הוא לא משתמש בזה כאמצעי תקשורת עם אחרים אלא עם עצמו. אני מכבדת את זה, זו שפה פנימית שלו. כשזה מתקרב לצרחות אני לפעמים מעירה (בעיקר בלילה כשאחיו ישן לידו, לעתים במצבים חברתיים אחרים בהם לא מתאים שיצרח), ואומרת לו שידבר בשקט, והוא עובר לג'ברש בלחישות... בעיני זה מאוד יצירתי, היכולת לדבר בשפה פנימית. אצלנו יש לשפה שלו מנגינה, הברות מועדפות, אינטונציות, כמו שכתבת - זה עושר שלם שיש לו בפנים ולא מוגבל לתווים של המלים, המשמעויות, כל מה שנמצא בשפה אמיתית חסר, אך גם דברים רבים שלא נמצאים בשפה אמיתית כמו קצב, משקל, מוסיקה, צליל - כל זה נמצא בשפת הג'יבריש הזו. והניתוק ממשמעיות מילוליות הופך את זה לחוויה מלאה. אני מציעה לך לשבת עם עצמך כמה דקות ולג'ברש בלי משמעות. תראי כמה זה נעים, מרגיע, מדיטטיבי.
 
ג'יבריש עובר כשהבנת השפה משתפרת

בגיל 3 היה אצלנו רק ג'יבריש. לאט לאט זה נעלם. היום ילד סגר את כל הפערים מבחינה שפתית.
 
אצלנו עבר לגמרי

הבן שלי גיברש עד גיל שנתיים וחצי- שלוש, האמת שלא שמתי לב שזה פתאום עבר, כאילו היה תהליך כזה שלאט לאט היו יותר מילים אמיתיות ופחות גיבריש עד שנעלם לגמרי. זה באמת קשור להתפתחות השפה, ככל שהשפה הפונקציונלית יותר מפותחת זה נותן מענה על הצורך לבטא את עצמו והגיבריש שהוא פחות יעיל נעלם.
הקטע המצחיק אצלנו שהיום כשיש לו אח קטן בן חצי שנה ש"מגברש בתינוקית" הוא אומר לי שאי אפשר להבין מה שהקטן אומר....חחחחח.... אני מתאפקת לענות לו :)
 
למעלה