נועית הצטרפה לניהול הפורום

טליW

New member
נועית הצטרפה לניהול הפורום../images/Emo24.gif

החלטנו שעדיף שיהיה איזון בניהול: מנהלת אחת בלאגניסטית בגמילה - אבל מבינה לליבם של הבלאגניסטים, ויודעת שסדר זה מאבק יום יומי (אני). מנהלת שניה מסודרת - אבל מבינה לליבם של המסודרים שצריכים להתמודד עם נעל שאינה במקום, או כלי שאינו רחוץ (נועית).
במילים אחרות - הפורום הזה מבין לליבכם, לא משנה באיזה צד של המתרס אתם...
 

azaria

New member
הפורום הזה על ספידים!

תוך יום וחצי עברנו את הדף הראשון. בתוך אותו שבוע עלינו למודעות הכלל תפוזית. כבר יש סקר, וכל כך עמוס שצריך מנהלת נוספת! כל הכבוד!
 
../images/Emo51.gifלכולם ובהזמנות זאת אגלה סוד..

אני לא כל כך מסודרת כמו שחושבים אלא רק מחביאה את הבלגן(בחדרים, בסלי כביסה, במגירות יש לי שלוש מגירות מלאות חשבונות של שנה שנתיים אחרונות) ואני משכנעת את עצמי לסדר. ברעיון הכללי אני מסודרת אבל לא תמיד,חחחחחחחחח למרות שכולם חושבים שהבית שלי מוזיאון אז ממש לא. עד לפני ארבע שנים בערך לפני שעברנו לגור בבית הנוכחי, אספתי הכל, כלי מטבח ,נרות, מוביילים, קישקושים, קרמיקות, מלא שטויות והבית שלי היה מלא אנטיזכן. ואז כשעברנו לבית הנוכחי אבא שלי אמר "תעשי טובה לעצמך תעשי קצת סדר",חחח אל תביאי הרבה קישקושים לבית, חלאס תפתרי מחלק. אז התחלתי לחשוב מה ניראה ילדותי, ישן, לא יפה ומה באמת אני אוהבת עכשיו ומתחברת אליו. וגם... כשנכנסו לבית הזה היו לי מלא כלי מטבח חדשים ארוזים בקרטונים, עמדתי בכניסה לבית הוצאתי את הכל מהקרטונים יש למדיח של אמא שלי, אמרתי כל עוד אני חיה אני אשתמש בהכל שום דבר לא יהיה בשמירה אלא אנצל הכל ואהנה מהכל. באיזה שלב גם הגעתי למסקנה שהכל זול היום וזה לא כמו פעם, ביגוד אפשר למצוא ב- 20 ש"ח 10 ש"ח, כלי מטבח בגרושים, ככה שאין סיבה שיחסר לי ואתקע בלי משהו וחוץ מזה תמיד אפשר לחכות למבצעים אם כל כך רוצים משהו ואז קונים אותו בזול אם הוא לא כל כך דחוף. למשל רציתי כריות נוי וכשהלכתי לברר הן עלו 100 ש"ח לכרית אז ויתרתי ופעם במקרה נתקלתי באיזו חנות שמכרה 2 ב- 100 ש"ח וגם 4 ב- 100 ש"ח. וזה נכון שאני חולה על דברים מיוחדים וממש לא קונה הרבה אלא רק שיש מציאות ובזול. אבל בגלל שאני בקטע של התרומות ונתינה אני משכנעת את עצמי כל פעם למסור ולהאמין שיהיה סדר בבית יהיו אנרגיות יותר טובות. אישה חכמה פעם אמרה לי: כשיש אנרגיות טובות זה מזמן דברים טובים לחיים. אני משתדלת להאמין במוטו הזה. אבל זה גם כייף לעשות בלגן.
 

einatgross1

New member
מזל טוב

לעליית הפורום לאוויר ולהצטרפותה של המסודרת
לניהול הפורום. אגב, את המושג ניהול בית-אני טבעתי במסגרת לימודי הדוקטורט . שיהיה לכולם הצלחה בניהול הבית,
 

azaria

New member
הסבירי נפקי פרטי והדגימי. דוקטורט?

איזה דוקטורט עשית? איפה? מתי? באיזה נושא? מה היתה הטזה שלך? איך הגעת לטבוע את המושג ניהול בית? מעניין לאללה!
 

טליW

New member
זה דווקא נורא מעניין...

כי לא קראתי את הדוקטורט שלך... אבל כיף לראות אותך פה בלי קשר.
 

einatgross1

New member
ניהול בית וניהול

בעבר הרחוק כל המשפחה היתה בבית. החלוקה בין זמן עבודה, זמן משפחה, זמן פנוי וכד' היתה מעורפלת. באיזשהו שלב נוצרה חלוקה מאוד ברורה בה גברים נמצאים באיזור הציבורי-מחוץ לבית ונשים באיזור הביתי. באיזור הציבורי התפתח מושג הניהול ואף קיבל מעמד ותגמולים גבוהים. לעומת זאת העבודה בבית לא נקראה ניהול, קיבלה עם השנים מעמד יותר ויותר נמוך, לא נחשבה (בעצם זה כך עד היום) לעבודה ואין עליה תגמולים כספיים. אני טוענת שהידע בניהול ארגון נולד והתפתח בתוך הבית. זהו הארגון הראשוני אותו אנשים ניהלו. בבית אנשים ניהלו את המשפחה, היגיינה, אוירה, תקציב (שלא תמיד היה בנוי מכסף), ייצור ועוד. מטרת המחקר שלי היתה לחשוף ידע בניהול שהתהווה בבית. חלק מהידע הזה נוכס על ידי האיזור הציבורי וחלקו עדיין לא חשוף. המחקר הוא איכותני ומבוסס על ריאיונות עם מנהלות בית שאינן עובדות ושגם אמהותיהן ווסבתותיהן לא עובדו. ההנחה היא שהן בעלות ידע שעבר מאם לבת במשך הדורות. אסיים במספר עובדות: שכשטבעתי את הנושא הוא עורר המון עינין באקדמיה בארץ. התחלתי את הדוקטורט אך באיזשהו שלב החלטתי שאני לא מעונינת להשקיע את כל שנדרש על מנת להגיע לסיומו. ביחד עם ויקטוריה דגן, בוגרת מסלול הכשרה למאמנים במראות אסטרטגיה, יצרנו תחום באימון הנקרא ניהול בית. ויקטוריה דגן היא מאמנת לניהול בית. אני שמחה לראות שהמושג תופס תאוצה בתצורות רבות ובינהן בפורום שאת המנהלת אני מכירה אוהבת ומפרגנת. באמת מזל טוב, בהצלחה, והפיצו את הבשורה!
 

smady a

New member
../images/Emo202.gifאני חושבת שיש מקום גם לאנשים

שהסדר זה אובססיבי אצלהם. הרי ידוע שקיצוניות לשום מקום לא טובה. איך זה שהכל מסודר וככה לפתח לא יודעת איךךךךךךךךךךךך בלגןןןןןןןןןןן חחחחחחחח
 

אתיר

New member
מזל טוב על הפורום ואני מצד

המבלגנת-מסדרת ( על משקל מכבסת תולה) חלק מהכותבים אני מכירה חלק אני מקווה להכיר. שיהיה בהצלחה.
 
למעלה