ניסויים בבעלי חיים...

ניסויים בבעלי חיים...

מה דעתכם? ואני לא מדברת על מוצרי איפור, אני מדברת על תרופות.... אוי, אני כבר רואה איך קליגולה צועק לי איזה לא בכותרת, ואחרי השוואות לבני אדם מוסיף איזה 10 כתבות
 
תעשי לי טובה...

להתעלל, להרוג, לפתוח את המוח בלי עם מסור חשמלי ומקדחה ובלי משכך כאבים... בשביל הרפואה... אספר לך משהו. רובם המוחלט של הניסויים במחקר הביורפואי הם רק לשם פיאור השם שם החוקר שמבצע את הניסוי ומבחינה רפואית הם מיותרים לחלוטין. ניקח אפילו את הניסויים שכן עוזרים לפיתוח תרופות- אין להם תחליפים? יש הרבה שיטות שניתן לממש במחקר ללא ניסויים והם גם הרבה יותר יעילות מניסויים. ניסויים הרבה פעמים מטעים מבחינה מדעית, למשל התרופה תלידומיר, היא נוסתה על אלפי בעלי חיים בהצלחה רבה. בסוף מה? גרמה להוולדות עשרות אלפי תינוקות עם מומים... אין לסמוך על ניסויים. נניח אפילו שזה היה עוזר למחקר ולא היה לזה תחליף... היית עושה ניסוי על בן אדם? אין לך שום זכות מוסרית לפגוע במישהו, הוא לא שלך. כמו שלא תעשי ניסוי על בן אדם אחד שיציל אלפי אנשים כך גם אין לך שום זכות לעשות את זה לבעלי חיים. בכל מקרה, ניסויים לא עוזרים למחקר.
 
מה אמרתי ../images/Emo6.gif

תשמע, אני מסכימה איתך בהכל, אבל אני אגיד לך דבר אחד.... אם קרוב משפחה שלי, און אפילו סתם מישהו שאני אוהבת, היה שוכב בבית חולים, טפו טפו טפו, והדרך היחידה להציל אותו הייתה להריג חיה אחרת, הייתי הורגת את החיה בלי לחשוב פעמיים. חוץ מזה שהרבה פעמים ניסויים על בעלי חיים כן מועילים בצורות ניכרות. אמא שלי עבדה פעם במעבדה שמפתחת תרופה לסרטן, ובזכות הניסויים הם הצליחו לפתח משהו שמקל קצת על הסבל ועוזר קצת.
 
אם קרוב שלך היה שוכב בבית חולים

היית מסכימה להרוג גם בן אדם בשביל להציל אותו? אני יכול להבין אותך אבל זה עדיין מעשה לא מוסרי... מה עשה הבעל חיים שתהרגי אותו? מה הוא אשם שקרוב שלך חולה? אני מסכים איתך שניסויים בבעלי חיים יכולים להועיל, אבל יש גם חלופות שאפשר להשתמש בהם, לא חייבים את הניסויים. בכל מקרה, כדי להקל קצת את הסבל של חולי סרטן לגרום למוות בעינויים של בעלי חיים? ואל תגידי לי שאני אדיש לסבל של בני אדם, כי אמא שלי בעצמה נפטרה מסרטן, לא הייתי מסכים להרוג בעלי חיים בשביל להציל אותה.
 
אתה לא, אני כן.

אני חושבת שסדר העדיפויות שלך פשוט... קצת מעוות, אם תסלח לי. החיה לא אשמה. אף אחד לא אשם. אבל בשביל להציל מישהו שחשוב לך, אני לפחות, הייתי עושה הכל.
 
גם.

אני לא מנסה להיות מוסרית אם אני רוצה להציל חיים של מישהו שחשוב לי!! יש דברים שיותר חשובים ממוסר!!
 
ואם מישהו היה רוצח

את אמא שלך בשביל להציל את הבן שלו? מה היית אומר אז? מאוד נוח לשים את עצמך במרכז העולם ולא להתחשב באחרים אבל זה לא צודק.
 
ברור שלא הייתי מסכימה.

אבל אני אנושית. אני הייתי הורגת בשביל מי שחשוב לי, לא את מי שחשוב לי בשביל מי שלא.
 

tombenarye1234

New member
תשמעי...

אבל כחברה, אנחנו צריכים להקים חוקים, אשר לא יתנו לכל בן אדם לפעול כאוות נפשו... אם בן אדם ילך ברחוב וירצח אנשים רק לשם מטרות אנוכיות, נעצור אותו, כי זה מוסרי מצידנו לעשות כך. וכן, אנו צריכים למנוע מאנשים לרצוח קופים חפים מפשע, שלא עשו שום דבר, רק כדי לשפר את התנאים האישיים שלך. אין לאף אחד זכות לפגוע באחרים בשביל מטרות אישיות של עצמו, אם את תתירי את זה שאת תפגעי במישהו אחר בשביל אינטרס אישי שלך, זה נותן לגיטימציה גם לאחרים לעשות כך, לעבור על חוקי המוסר בשביל צרכיים אישיים, ובכך ניצור אווירה של כאוס, כשכל אחד עושה מה שבא לו. בכך שאת מזניחה את חוקי המוסר בשביל צורך אנוכי שלך, את נותנת יד לכך שמישהו אחר יעשה מעשה לא מוסרי (כמו למשל- אונס) בשביל צורך אנוכי שלו.
 
אבל זו דרכו של הטבע.

חיות אוכלות חיות אחרות. למה לנו אסור? כי יש תחליפים? גם לחיות אחרות יש תחליפים, אבל הם לא מנצלות אותם.
 

tombenarye1234

New member
זה שמשהו טיבעי זה אומר שהוא צודק?

לא, זה לא בסדר לעשות משהו "כי הוא טיבעי", קליגולה לידי כאן אומר שהוא דיבר איתך על זה ושאת הסכמת על הנושא. למה להעלות אותו שוב? אבל נענה בכל מקרה בעזרת דוגמא פשוטה- נתבונן באריות, הם לפעמים נלחמים ביניהם על הזכות להתרבות עם הלביאה. לפעמים אפילו אחד מהם מת באמצע הקרב. נתבונן בערסים, הם לפעמים נלחמים ביניהם על בחורה. לפעמים אפילו אחד מהם שולף סכין ודוקר את השני למוות. עכשיו תארי לעצמך סיטואציה, בה יבוא הערס לשופט ויגיד "שופט! גם אריות הורגות בשביל הבת זוג שלהם...למה לנו אסור?! בסך הכל עשיתי מעשה טיבעי
זאת דרך הטבע..." את מסכימה איתי שאף שופט נורמאלי לא יצדיק מעשה לא מוסרי בכך שהוא "טיבעי"? כי בת'כלס, אי אפשר להצדיק מעשה לא מוסרי בכך שהוא טיבעי, זה פשוט לא שייך.
 

noamgk

New member
עזבי מוסרי.

לקחת חיים של אדם שלא עשה שום דבר רע בשביל להציל חיים של אדם אחר (גם אם הוא קרוב אלייך) זה לא אנושי בכלל. לקרוב שלך יש יותר זכות לחיות מאשר לאדם אחר?
 

Yoavsagi

New member
לא בן אדם, והסדר עדיפות שלך הוא

מעוות אם כן בן אדם. אבל חיה? כן. אני יכול להגיד לך את זה חד וחלק- "אני לא רואה חיה כשווה בערכה לבן אדם".
 
למה בנאדם עליון על בעלי חיים?

תני לי סיבה אמיתית. אינטליגנציה זה לא מדד להתחשבות מוסרית
 
היית מסכימה להרוג בני אדם בשבילו/ה?

היית מוכנה לנסר את הגולגולת של מישהו במסור חשמלי בשביל להציל אותו? לגרום לו למחלות, לפציעות, ולכאבי תופת רק בשביל להציל מישהו? ולא למישהו אחד! לעשרות אנשים לגרום למחלות ולפציעות ולכאבי תופת! היית לוקחת מסור חשמלי ומנסרת למישהו את הראש? תגידי לי באמת...
 
למעלה