נסיון להוצאת כספים ממוסד ציבורי ?.

אביש1

New member
נסיון להוצאת כספים ממוסד ציבורי ?.

סיפור המעשה, פשוט אך יש מי שסיבך זאת. אדם הסתובב להנאתו ברחוב, הטבע עשה את שלו וכאשר האיש נוכח כי אינו יכול להבליג נכנס לשטח בניה על מנת להטיל את מימיו. בכניסתו לאחד מפינות השטח נפל לבור שהיה במקום ונפגע. האיש או עורך דינו הגישו תביעה על פגיעה בעבודה לביטוח הלאומי. האיש מסר במשטרה גרסה כי נפילתו היתה לאחר טיול רגלי ולא קשר זאת לעבודה. עורך דינו הגיש תביעה נגד בעל שטח הבניה בגין רשלנות. ע"פ הנראה יש כאן רצון לרווח כפול, לדעת הכותב נסיון להוצאת כספים בטענת שווא מהמוסד לביטוח לאומי. השאלה, האם מי שיודע את האמת / יודע על ביצוע העבירה של נסיון להוציא כספים צריך להתריע על כך כאזרח כיון שהנסיון הוא בעצם פשע או להשאיר רת הדברים כמו שהם.
 

Che guevera

New member
מותר לו להגיש מה שהוא רוצה,

ומאחר והוא ידחה פנויה הדרך בפניו להגיש תביעה משפטית כנגד מי שהוא רוצה ואם בית הדין ואו בית המשפט יראו בזה תביעת סרק-יושת עליו הוצאות כך שלא יהייה כדאי לו ע"פ הכלל : מעילה בת עוולה - לא תצא תביעה
 
אי מניעת פשע

היום בהארץ יש מאמר בדיוק בנושא זה המתייחס לידיעה על עבירה ואי מניעתה. זו העבירה שעליה הורשעה מרגלית הר שפי באי מניעת רצח יצחק רבין. במקרה שלנו מכיון שמדובר בדמים ולא דם נראה לי שהסתירה בין הערך של מניעת פשע (כספים בטענות שוא) לבין הלבנת פנים הדורשת הוכחה, אני לא הייתי מדווח על העניין לשום גורם. המהדרין היו פונים לעו"ד ומזהירים אותו מפני הגשת תביעה כפולה שאחת לפחות בשקר יסודה.
 

Che guevera

New member
כולנו יודעים שהר שפי נשפטה במשפט

ראווה ,עם ראיות בעייתיות כדי לרצות את אלה שהתאבלו על באבא רבין. אבל לא זה העיניין כאשר ממלא אדם טופס תביעה הוא חותם ומצהיר הצהרה,שבמידה והיא שיקרית-הוא עלול לשאת בעונשים הקבועים בחוק כך מגינה על עצמה מערכת נורמאלית-אבל מה,המערכת שלנו היא לא נורמאלית וכל מי שמגיש תביעה אמיתית,נחשב לשקרן מלכתכילה,בגלל אותם חבר'ה שמנסים לקחת קיצבאות בטענות שוא,כאן אני מקווה שהמסננת של המערכת תוקיע אותם,תקנוס אותם חזק כך שזה ממש לא השתלם-להגיד,אין מה לעשות ניסיתי לא הצלחתי וגם כיסי לא נפגע.
 
למעלה