עוד שאלה חשובה חברים

עוד שאלה חשובה חברים

שמתי
שיש עוד דבר שבו אני בחברה טובה - רגישות לחלב. בעבר הלא כזה רחוק (לפני כ-3 שנים), מצאתי את עצמי עם הפרעות אכילה ועל גבול האנורקסיה בגלל השילוב הקטלני הזה של רגישות לגלוטן ולחלב ביחד, שיצר מצב בלתי אפשרי שבו בעצם לא יכולתי לאכול כמעט כלום חוץ מירקות וטופו (ותמצאו לי מישהו ששבע מזה), ככה שהעדפתי כבר לא לאכול כלום וזהו. אז - מה אתם עושים במקרה הזה? איך מסתדרים בלי שני מוצרים יסוד בסיסיים ביותר בתפריט המערבי? מה עושים כשיוצאים עם חברים ונמאס כל פעם לשתות דיאט קולה ולכרסם סלט בלי תוספות בזמן שכולם בולסים ונהנים? אני מתכוונת להמשיך בתפריט נטול הגלוטן גם אם התוצאות יצאו לי שוב שליליות, י אני מעדיפה להקשיב לגוף שלי, אבל חוששת מהידרדרות נוספת. מה גם שזה זכור לי כמתיש ומעיק כל פעם שמתארחים אצל מישהו להתמודד עם המארח (בד"כ מארחת) שנעלבים מזה שאני לא נוגעת בכיבוד שלהם ומדי פעם שטורחים להקשיב ואפילו זוכרים שיש לך רגישות כלשהי, מגישים לך איזה משהו שטוענים שהוא "בלי זה ובלי זה", ואפילו שאתם לא בטוחים שזה באמת ככה אתם לא יכולים כבר להגיד לא, ונאלצים לאכול את זה אפילו שזה עם טעם מזעזע, ובסוף מגלים שזה אולי לא מכיל קמח אבל כן מכיל גלוטן? אז תסלחו לי על המגילה, פשוט מאחורי שנים של תסכול שאני לא ממש רואה אותן מסתיימות, וכל עצה מהמנוסים ממני תתקבל בברכה, בדגש על אלו שיש להם דודה פולניה מגעילה.
 

סביוני

New member
קודם שאלה:

את אוהבת לבשל? אנא עני מכל הלב! אם כן - כמה פנאי יש לך לכך? אם לא - איזה סוג של בישולים יהיה לך קל יותר לעשות? אני הייתי במצבך שבועים לאחר הגילוי. לאחר שהבנתי שאני הולך להרעיב את עצמי על לא עוול בכפי, התעשתתי והתחלתי לבדוק אם אני אוהב לבשל וכו', ועובדה, השבת לא רק שבישלתי ללא גלוטן, אפילו כל הארוחה הורכבה ממטעמים רכים (כי אמי המבוגרת מתקשה ללעוס). הגבול כאן הוא השמיים. רק תעני בבקשה על השאלה ואמשיך לענות לך.
 
אממ...

כעיקרון אהבתי לבשל עד שהתחילו לי הבעיות עם האוכל... העניין הוא שאין לי יותר מדי אפשרויות לבשל - אני גרה כרגע בדירה שכורה בלי יותר מדי אמצעים מתאימים. בעוד כחודשיים שלושה אני אעבור דירה והתכנון שלי הוא לדאוג למטבח מצוייד כמה שיותר (ובמקרה אני עוברת לגור עם חברה שמאוד אוהבת לבשל, ככה שזה יקל עלי).
 

סביוני

New member
בשלי בעצמך

ראי את נושא הבישול כפינוק עצמי, כתחביב. אלו עמצאים כרגע יש לך? לאלו אמצעים את שואפת בדירה החדשה?
 
קודם כל אני די חסרת סבלנות

וקצרה בזמן... המטבח הנוכחי שלי הוא חסר תנור ועם כיריים... לא להיט לדברים שהם לא חביתה. אי לכך לא מצאתי טעם לצייד את המטבח בכלים מתוחכמים יותר מסיר, מחבת (שהשוצפה הספיקה להרוס לי תוך שבועיים), צלחות קערות וסכו"ם. בדירה הבאה אני מתכננת על תנור, קנווד שף או משהו בסגנון ובקיצור - כל מה שיש אצל ההורים שלי בבית.
 

סביוני

New member
ולעצם הענין

גרתי חמש שנים בדירה שהיה לי רק כיריים חשמליות. את חייבת לקנות לעצמך, בלי קשר למעבר הדירה הבא: פוד פרוססור (יש פשוטים וטובים ב 250-300 ש"ח) ואופה לחם. שני המכשירים האלה מאוד מקלים, במיוחד אם את מעידה על עצמך שאת חסרת סבלנות. איך את בבישול מאכלים שצריכים בישול? (יודעת? יודעת אבל מרגישה חסרת יצירתיות?)
 
זה לא זמן טוב לענות

אתמול משום מה היה לי תיאבון בריא ו... היות שהגוף שלי לא רגיל שאני אוכלת הרבה, אני מרגישה עכשיו כל כך מגעיל (וכמובן שאכלתי דברים עם גלוטן, אני צריכה לעשות את זה לפני הבדיקות
). יש לי בחילה איומה, בקושי ישנתי בלילה, ורק המחשבה על אוכל מגעילה אותי. התופעה הזאת מוכרת למישהו כאן? יש מצב שזה יעבור מהר?
 

Inara

New member
רגישות לחלב יכולה לעבור

אחד הדברים שאמרו בכנס הצליאקים השבוע וקראתי על זה בנוסף זה שרגישות לחלב יכולה לעבור. אם עושים דיאטה בלי גלוטן והספיגה משתפרת, יתכן שהרגישות לחלב עוברת. כדאי לנסות. האם הוספה של אנזים שמפרק חלב עוזרת? אפשר לקנות זאת בבתי טבע - טיפות שמוסיפים לאוכל עם חלב רושט
 
למעלה