עזרה,איך אני לוקח את הסצנה הזו לשלב הבא

orenvfx

New member
עזרה,איך אני לוקח את הסצנה הזו לשלב הבא

היי חברים רינדרתי בסינמה איזה חדר שבניתי השאלה היא איך אני מעלה אותו שלב, שיהיה יותר ריאליסתי כמו ברינדורים של ארכיטקטורה של סינמה, שייראה גם אמיתי טיפים, הערות, תיקון שגיאות ייתקבלו בברכה!!
 

professional CG

New member
אוקיי

בתור התחלה, עוד לפני הרנדרינג תחזור למידול. המודלינג חסר פורפורציות לחלוטין. החדר ענק וריק, הפורפורציה של הרהיטים לאומת החדר נראית משונה, ואפילו בין אחד לשני. סדר את הרהיטים בצורה הגיונית, זה מאוד חשוב לריאליזם. שים את הספות מסביב לשולחן, את המדפים במקום שצריך אותם לא סתם זרוקים. השיידרים לא הגיוניים, לא עושה רושם שהמאטריות שבסצנה קיימות במציאות, וזה מה שמוריד לך המון מהריאליזם. לבסוף, תראה איך האור נראה בתוך הבית שלך, יש לו עצמה מסויימת של פיזור ועצמה מסויימת לצל. הזרימה של האור צריכה להיות הגיונית ביחס לשעה של היום ז"א הכיוון שממנו האור שמש מגיע. תחקור בבית לפי העין את השעה שבה אתה רוצה את הרינדור הזה, תסתכל על הצבע של הצל (שחור - כחול כלשהוא) ואת העוצמה שלו. תסתכל על המקומות היותר סגורים בין הרהיטים ועל המקומות היותר פתוחים בסלון ותראה את האור. אחרי זה תחזור למחשב ותעבוד על זה. עצה שלי אל תקנפג את האור עם סצנה אפורה, זה דופק את הדרך שבה ה GI יתפזר, גם מבחינת דימום צבע וגם מבחינת כמה אור הוא יפזר ליד איזה רהיט (בהנחה שחלק מהרהיטים כהים יותר וחלק בהירים יותר, אז יחזירו יותר או פחות אור אחד לשני ולקירות שלידם). זה על רגל אחת, אבל תתחיל מהעצות האלה. בהצלחה !
 

orenvfx

New member
וואיי תודה על ההשקעה

בגדול אני סתם שמתי תמונה HDRI בחוץ ולקחתי SPOT מבחוץ כאילו שישמש כקרני שמש. GI ברינדור וזהו. בתוך החדר אין תאורה. אבל גם במציאות בשעות הצהריים עם חלונות פתוחים לא מדליקים אור, השיידרים אולי באמת לא משהו כי זה מודלים שבאים מוכנים בספרייה (כנראה לא השקיעו בהם) כן ואין ספק שהחדר מסודר בצורה לא ריאליסתית. אבל ראיתי תמונות של חדרים כאלו שרינדרו וזה היה נראה אמיתי!! וגם באותה תוכנה (סינמה)
 

orenvfx

New member
חחח איך ראיתי את התגובה הזו באה! :)

ממש התנקשות מה שהולך כאן חח הנה תמונה שנעשתה בתוכנה לזה אני שואף
 

EdithSharon

New member
בשביל התחלה

זה דווקא רעיון טוב לנסות להעתיק, אחד לאחד, משהו שמישהו אחר עשה. אולי תיקח את התמונה שהעלית, שעשו בסינמה, ותשחזר אותה אחד לאחד - במידול, בטקסטורות, ובתאורה. תשאל את עצמך שאלות תוך כדי, למשל - מה הופך את המידול לטוב יותר בתמונה המקורית מאשר אצלי? אז כבר אמרו לך את הנושא של הסקייל. פתרון טוב לזה הוא לייבא דמות אדם לסצינה (או לייצר אחד מעפן, זה לא משנה) ולראות איך הוא מתייחס לכל הרהיטים, שאין רהיט אחד שהוא נראה עליו גמד ורהיט אחר שהוא נראה עליו ענק. תנסה ותבין :) עוד משהו זה הbevel שאצלך כמעט ולא קיימים. תזכור שהאדג' שהמחשב עושה הוא אדג' שאפשר להחתך ממנו, כמו סכין. רהיטים הם עם אדג'ים רכים הרבה יותר. בנוסף, תשאל את עצמך על החומרים - למה הרצפה בתמונה המקורית לטובה יותר מהרצפה שלך? (למשל, הבאמפ, או ההשתקפויות שאצלך הן כמעט כמו ראי, פה יש השתקפויות אבל הן מאד Glossy ומפוזרות עד שכמעט לא רואים אותן). ובסוף - התאורה. זה נכון שאור יום ולכן לא מדליקים תאורה בבית, אבל תסתכל בתמונה המקורית - החדר מאד מואר, אף על פי שאין אף מקור אור פנימי, רק השמש. זה Bounce light מהתקרה והקירות הלבנים. אם זה לא עובד דרך ההגדרות של הקופסא, אז יאללה - תפשיל שרוולים ותשים תאורה איפה שצריך כדי לשחזר את התחושה החזקה של אור יום. הצללים אצלך חדים מאד, הם צריכים להיות רכים הרבה יותר. וכו'. והכי חשוב - לא לשכוח לעדכן בהתקדמות! :) ולמה כולם מתנפלים על סינמה? זה משהו כזה שעושים?
 
אין מה לעשות, סינמאים הם ילדי הכפות של התחום

למעשה הם מתחלקים לשניים, או ילדי כפות מבולבלים או פונדמנטליסטים חדורי תהילה סינמאית עיוורת. לאלה מגיע כפות ולאלה מגיע כפות.ככה זה, מן אקסיומה שמקסון מנסה לייצר כבר כמה שנים. ואגב זה לא רק בארץ. :)
 

zman3d

New member
../images/Emo6.gif

"פונדמנטליסטים חדורי תהילה סינמאית עיוורת"
 

tzahi1980

New member
סבבה

אחלה רעיון לניסוי וטעיה ולנסות להגיע לרמה הזאת. תסתכל רגע על התמונה ותראה כמה מקורות אור יש לה. יש בסצינה פתח כמעט בכל מקום אפשרי, חלונות בעיקר תסתכל בצד ימין של התמונה ותראה את האור שמגיע משם. אצלך אין שום מקור אור מלבד AREA LIGHT ששמת בחלון ו-sun and sky. עכשיו. פתח חלון או תוסיף תאורה הפנים, ותעלה את ה-gamma correction ל-2 או 1.8. זה נמצא בתפריט effects בהגדרות הרינדור. גם הייתי מקדש מחשבה ל-color bleeding שיש לך. מקווה שעזרתי לך
 

מיכאל ג

New member
כמה עצות לראליזם

1. זווית חופשית יותר - אל תמקם את המצלמה במאונך לחדר 2. תזיז ותסובב את הרהיטים טיפה, שיהיו ממוקמים כמו רהיטים אמיתיים, לא מאה אחוז ישר. 3. bump maps 4. תאורה טובה יותר עם אור שמש שמגיע ממקום ספציפי. 5. קצת כבוד למה שרואים מהחלון, תמדל קצת סביבה ברמה נמוכה ואל תשים שם תמונה שצילמת מהחלון בפלאפון 6. תוסיף פריטים קטנים - מאפרה, ספר, כוס. 7. חלונות אמיתיים ולא חורים בקיר. השלב אחרי זה יהיה להוסיף כלוך אבל זה כבר לא קל.
 

orenvfx

New member
תודה רבהההההה לכםם!!!!! אתם גדולים

אני מיישם את הכל ומעדכן!!
 
למעלה