פרוייקט גאמא - שאלות

TheSimpsons

New member
פרוייקט גאמא - שאלות

היי, אני בן 16 ושלושת-רבעי (עוד לא קיבלתי צו ראשון), עולה לי"ב, ומתעניין בפרוייקט גאמא. קראתי כל מה שאפשר לקרוא על הנושא, כמדומני, ובכ"ז נשארתי עם מספר שאלות. אני כמעט בטוח שמה שאני ארצה להתעסק בו בחיים הוא מחשבים, וכרגע מה שמעניין אותי זה תכנות. סיימתי 5 יח"ל מחשבים (שנה הבאה עוד 5), ובנוסף למדתי לבד מספר שפות - אך לא כולן ברמה גבוהה ולעומק, ובמיוחד לא התמקדתי בשפות עיליות (יותר בשפות אינטרנט). אז רציתי לשאול, איך להתכונן למיונים? האם כדאי להתמקד בתכנות, או ללמוד נושאים נוספים? אם כן, איזה? ואיך להשתפר בתכנות - אילו שפות ללמוד, איך לשפר את רמת התכנות שלי (או מה שצריך לשפר), איזה תוכניות אני אמור לתכנת (ראיתי שצריך לשלוח קטעי קוד שכתבתי במסגרת כלשהי); או בקיצור, מה לעשות ת'כלס עד המיונים. תודה רבה מראש :), פיני
 

mr lavi

New member
לא יודע לענות לך, אבל עם 5 יחידות מחשבים, ותג

ותגיד שזה מה שאתה רוצה בראיון האישי, שלפרוייקט גאמא אתה שואף להגיע, ואני מניח שיגיע זימון. לי שלחו אבל תאכלס אני לא יודע אף שפת תכנות
 

MasterNir

New member
יותר בתכנות שפות עיליות... אבל עדיף שתלמד אחת

אחת לעומק מאשר כמה בצורה רדודה.. גם קצת ידע ב-SQL יעזור ולינוקס או ווינדוס. קח לדוגמה את C++, או JAVA. תלמד אחת מהן לעומק (מחלקות, הורשה, פולימורפיזם, טמפלטס [אם בחרת CPP]) ויהיה לך סיכוי בחלק מהמסלולים. יש המון מסלולים בגאמא. אל תנסה ללמוד מה שיגרום לכך שתתקבל, לפחות לא בלי לבחור מסלול או נושא שאתה מעוניין מתעניין בו (ויודע ברמה סבירה פלוס כבר עכשיו). "עדיף ציפור אחת ביד מאשר 2 ציפורים על העץ". אאל"ט, אין מסלולים שמתמקצעים בשפות צד שרת לאתרים. אם אתה מעוניין בהקמת אתרים בתור מקצוע, מסלולים של חיל התקשוב יותר יתאימו לך (בתנאי שיש לך פרופיל 64, או שיהיה לך
) אל תנסה להתקבל לגאמא "סתם", כי תפספס את הסיכויים להתקבל לחיל התקשוב או דברים אחרים שיעניינו אותך (גאמא חוסם מסלולים לא התנדבותיים). אז שוב, עדיף ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ. בהצלחה!
 

TheSimpsons

New member
תודה רבה על התשובה, אבל היו חלקים שלא הבנתי

מה הכוונה "קצת ידע בווינדוס"? יש מה לדעת מעבר לידע של המשתמש הפשוט? כי לינקוס רחוק ממני... "אל תנסה ללמוד מה שיגרום לכך שתתקבל, לפחות לא בלי לבחור מסלול או נושא שאתה מעוניין מתעניין בו" - מה כן לנסות? אני לא מעוניין בהקמת אתרים, למדתי סתם בשביל הכיף ובשביל לעשות קצת כסף בתיכון, אבל לא מתכנן להמשיך מעבר לזה. מז"א "לא לנסות להתקבל לגאמא סתם"? אני רוצה להתקבל לגאמא כי שמעתי שזה המסלול הטוב ביותר לאלו שרוצים לעסוק במחשבים בעתיד. מה זה לנסות להתקבל לגאמא לא-סתם? תודה =]
 

MasterNir

New member
תשובות תשובות תשובות

הכוונה לידע ברמת מבנה המערכת הפעלה, איך הרגיסטרי עובד, איך דברים ממומשים ברמת המערכת. מעבר ללדעת ש-"הכפתור עם הדגל הצבעוני פותח את התפריט הזה עם האפשרויות". לי אישית היה יותר קל עם לינוקס בקטע הזה
תראה, בגאמא יש כמה מסלולים, שהנושאים שלהם דיי מגוונים בתחום המחשבים. פירוט יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי למצא באינטרנט. מכיוון שמי שכבר יודע, בדרך כלל לא יכול להגיד. אתה צריך לבחור נושא אחד בתחום המחשבים ולהתמקצע בו ככל הניתן בזמן שיש לך (לא מספיק לרוב, לצערך). ז"א, שאין טעם ללמוד Assembly ו-CPP ברמה גבוה אם המטרה שלך היא קודם כל להתקבל לגאמא, כי אין קשר בין השניים במסלולי גאמא (עד כמה שאני יודע). אתה צריך למצא נושא אחד, שמעניין אותך, וללמוד אותו, כאילו אין קשר לגאמא. הכוונה היתה שלא תתאמץ להגיע למיונים של גאמא אם לא עשית מה שאמרתי בסעיף הקודם בצורה איכותית. ז"א, אם אין לך ידע טוב בנושא שבחרת, לך על חיל התקשוב, בסמ"ך (בה"ד 15) וכו', אין טעם שיודיעו לך אחרי חצי שנה שנמצאו מועמדים מתאימים יותר, חבל על הזמן שלך.
 

TheSimpsons

New member
תודה תודה תודה =]

חשבתי להתמקד בתכנות -> C++, מכיוון שיש לי כבר ידע בזה וזה הכי מעניין אותי. הדגשת הרבה את הקטע של ללמוד נושא אחד (במקרה שלי C++ כנראה) - אם כן מדוע המלצת ללמוד גם מבנה מערכות הפעלה? ושאלה שאולי תראה לך טיפשית שנתקלתי בה מספר פעמים במהלך לימודי שפות עיליות בנוגע להתמקצעות עצמה - כל עוד בחרתי להתמחות בתחום האינטרנט לא הייתה לי בעיה מכיוון שהיה מסלול ברור - לומדים את שפות האינטרנט ומקימים אתר (ללקוח או לעצמי) בשימוש שפות אלה, בלי לחשוב יותר מדי. במקרה של C++ איך אני אמור להשתמש בשפה בפועל? איך אוכל לאתגר את עצמי (בלי שאני אמציא לעצמי משימות :p)?
 

MasterNir

New member
יש ספרים שממציאים לך משימות, הן בדר"כ טובות

יותר מאלה שתמציא לך עצמך... אבל אתה צריך להשיג מאיפה שהו, האפשרויות שלך הן אינטרנט, ספרים, או אתה עצמך. לבחירתך :) לא אמרתי שצריך ללמוד. אני פשוט זוכר שזה אחד מהנושאים עליהם נשאלים במבחן בכתב (הזימון הראשון שתקבל, כנראה שלבית החייל).
 

TheSimpsons

New member
סבבה, תודה

"לא אמרתי שצריך ללמוד. אני פשוט זוכר שזה אחד מהנושאים עליהם נשאלים במבחן בכתב (הזימון הראשון שתקבל, כנראה שלבית החייל)." - לפי מה שהבנתי המבחן הוא מבחן שיוך ידע, ז"א שאני לא צריך ללמוד את הנושא אם בחרתי להתמקד בתכנות (בתקווה שאני לא טועה :p).
 

MasterNir

New member
אתה צודק..

אבל ככל שתדע יותר ביותר נושאים, תוכל להתמיין ליותר מסלולים. צריך למצא את האמצע - לדעת בצורה מעולה את הנושא שבחרת, ולדעת בצורה בסיסית + את שאר הנושאים, או חלק מהם. המסלול שאתה רוצה הוא מסלול "מחשוב" בגאמא, אאל"ט.
 

APT

New member
ניסיון לענות...

מבנה מערכות הפעלה (כמו ווינדוס) גם יכול להיות חשוב ללימוד C++ מפני שאם אתה משתמש בVISUAL C++ אז אתה כבר יוצר תוכנות ישירות לווינדוס מה שדורש ממך הבנה מסויימת במבנה של ווינדוס (ברוב ספרי הVISUAL C++ מלמדים אותך את כל הידע על ווינדוס שאתה תזדקק לו). לגבי משימות, אם אתה רוצה אתה יכול לעשות לעצמך מטרה של לבנות משחק כמו סנייק בשפה, אם אתה לומד C, אחרי שתסיים אתה בוודאות תשתמש בכל דבר שלומדים ב5 יח' מחשבים בתיכון (טוב, אולי חוץ מעצים בינאריים וכאלה...). בC++ אתה תוכל גם לעשות את זה (ואני ממליץ שתעשה את זה כמו שצריך - לשמור את תוצאות השיא של כל הזמנים, ממשק בסיסי, בחירת מהירות נחש וכו') ואני חושב שזה יהיה טוב אם תשלח לגאמא אחר כך את התוכנה של 700+ שורות שתצא לך.... כמובן שהכל פה זה לפני דעתי, אני לא יודע אם זה יספיק אבל אני די בטוח שזה לא יזיק כזה פרוייקט, להראות להם. נ.ב. לדעתי זה באמת הכי טוב ללמוד C++ כי ברגע שאתה יודע את השפה הזאת אתה גם יודע את C (שלא כמו JAVA, שהיא לא מבוססת על כלום עד כמה שידוע לי...)
 

TheSimpsons

New member
תודה על התשובה, ושוב שאלה

אני אמנם משתמש בVC++, אך כמהדר בלבד, ועוד אין לי ידע בשימוש הנוסף של Visual C++. את ה5 יח"ל בתיכון כבר סיימתי (ד"א, בפסקל ולא בC), ובכ"מ C נשמע לי מיושן ואני מעדיף C++. תודה רבה על הרעיון (לבנות משחק) - אך כרגע ידוע לי על שימוש כנראה מעט מוגבל של C++, ז"א - ללא גרפיקה (אלא טקסט לבן על רקע שחור). אז איך עושים תוכנית גרפית דוגמת סנייק? אני מניח שזה אחד השימושים הנוספים של VC++ - תוכנית בעלת ממשק ווינדוסי, אך לא מצאתי ספר טוב (בעברית) שמלמד VC++ לבעלי ידע בC++. ד"א, בעניין ההתנסות העצמית, מצאתי ספר שנראה נחמד, של הוד עמי, 30 ש"ח (http://www.hod-ami.co.il/product.asp?catalog%5Fname=hodami&category%5Fname=C%2B%2B&product%5Fid=59291).
 

MasterNir

New member
גרפיקה? יש הרבה דרכים...

אני אישית השתמשתי בספריית OpenGL בשביל המשחק סנייק שלי
מה גם שהיא פורטבלית יותר מ-DirectX... אבל עדיף שתלמד C++ כמו שצריך קודם. תעשה איזה מימוש של מחלקות לגן חיות, או בית ספר, אולי מימוש של הצבא :)
 

MasterNir

New member
אין בעיה... :)

עכשיו, אנחנו קצת סוטים מהנושא של הפורום, אבל בקטנה... איך אתה מתכוון ללמוד? (מאיפה אתה משיג חומר?) מה כבר הספקת ללמוד? אני יכול לתת לך טיפים גם בזה
 

TheSimpsons

New member
הלוואי כל עמ"י כמוך =]

קניתי לפני שנה ספר של הוד-עמי - C++ סדנת לימוד של Jesse Liberty. התחלתי ללמוד, הגעתי לפרק 10 (מתוך 20. בסיס + פונ' + מחלקות + מצביעים וייחוסים), אבל זה מעט הרגיזה אותי המחשבה שאין לי מה לעשות עם זה בכלל, ובנוסף זה היה מעט מסובך מדי ולכן שעמם. עכשיו כשאני אחרי מדעי המחשב ב' אני יותר מתחבר עם החומר. ד"א, אני מקווה שאני לא מגזים אבל אשמח אם תוסיף אותי למסן ([email protected]) או שתתן לי את המסן שלך, וזה בסדר גמור אם לא ^^.
 

RED OR DEAD BS

New member
תלמד הרבה שפות תכנות

לי שלחו, אבל לי מושג קלוש בזה :) אם אתה פריק מחשבים לדעתי יש סיכוי שתתקדם במיונים.
 

Eshed92

New member
אכן, לא הכרח...

לא יש ידע יחסית קלוש במחשבים (10 יח"ל בביצפר, לא מעבר לזה), לא הייתי תלמיד מבריק, לא הראתי הרבה מוטיבציה, ועם זאת, עברתי את הטופס, את המבחנים, ראיון, עוד ראיון, עוד ראיון, עוד ראיון (את הראיון האחרון לא עברתי). מה שאני אומר, זה שאם הם קולטים משהו בך שהם רוצים, וזה לא חייב להיות תכנית עם 700 שורות קוד, הם יקחו אותך. הם לפעמים מחפשים תכונות ספציפיות ולא דווקה מספר שפות התכנות שאתה יודע. את הדברים האלה הם קולטים בעיקר בראיונות, ד"א, שהם החלק החשוב בהתמיינות לגאמא. טיפ: אם תקבל זימון למבחנים, הם יגידו לכולם :"אם אתם לא יודעים את התשובה, אז אל תסמנו אותה, אל תנחשו" עצה שלי : תנחש. וכמה שיותר. יש סיכוי טוב מאוד שתעבור אותם.
 
למעלה