צים: האוניות מגיעות לכל העולם והגיע הזמן להתיחסות כאן

  • פותח הנושא yel5
  • פורסם בתאריך

בורסה 2008

Well-known member
האמת צים חברה מאד מעניינת ומזכירה קצת גם את בזן וגם את דלק קבוצה.
חברות שנהנות מסיטואצית פוסט קורונה וגאות קיצונית במחירים בתחומה.

אצל צים זה ממש קיצוני- היא נסחרת במכפיל קרוב ל-1, ובנוסף היא הכריזה על מדיניות דיבידנד של 20% מהרווח הנקי כל רבעון וברבעון הרביעי השלמה ל-30%-50% מהרווח השנתי. אין ספק שמספיק שהמחירים האלו ימשיכו לעוד זמן קצר והיא השקעה משתלמת.

הבעיה היחידה שלי וזה גם השוני מבחינתי מבזן ודלק קבוצה- צים היתה חברה הפסדית עד לקורונה. בזן ודלק קבוצה ימשיכו להרוויח יפה מאד גם אם נחזור לשגרה. אצל צים ה"חזרה לשגרה" של לפני הקורונה זה אומר מעבר להפסד. אני לא מספיק מבין בתחום כדי לתת הערכה על מתי ואיך ירדו מחירי התובלה הימית, ולכן אני כבר תקופה לא קצרה חושב שצים סופר מעניינת, אבל לא מחזיק. אולי פשוט אדגום בקרוב מנה קטנה ומשם אתגלגל עם הפוזיציה הזו.

הנה סקירה מעניינת על צים אגב(סקירה בשני חלקים)- https://nadavcc.com/?tag=השקעת-ערך
 

yel5

Well-known member
אני מפרסם כאן טבלה עם 2 שורות מענינות:
שורה ירוקה: יתרת דיבידנד שלא חולק. בגין שנת 21 מסתכם ל 35.54$. ב 22 כ 30.74$.
שורה ורודה: החזר מצטבר של עלות המניה מהדיבידנד שלא חולק, לפי מחיר 70$. בגין שנת 21 כ 51% ובגין שנת 22 מצטבר - כ 95%. בהנחה שכל הדיבידנד הלא מחולק אכן יחולק.
95% מעלות המניה יוחזר בגין הדיבדידנד שלא חולק בגין 21+22.

1644881352580.png
 

שך666

Active member
לא מבין בספנות אבל חיפוש קצר מראה שהחיים שם לא קלים

גם מחירי הובלה ימית יכולים לרדת לרמה שלילית

 

משקיע88

Well-known member
אפנה כאן את תשומת הלב למניית קנון הדואלית שמאפשרת חשיפה גם לצים וגם ל או פי סי. נראה שאין בה דיסקאונט גבוה (כי מרכיב הרכב בסין סביר שיתאפס) אבל נראית השקעה הגיונית במחיר סביר, כי היא נהנית מהדיבידנדים של אחזקותיה. אין כאן המלצה כלשהי.
 

R 1 3

Well-known member
אפנה כאן את תשומת הלב למניית קנון הדואלית שמאפשרת חשיפה גם לצים וגם ל או פי סי. נראה שאין בה דיסקאונט גבוה (כי מרכיב הרכב בסין סביר שיתאפס) אבל נראית השקעה הגיונית במחיר סביר, כי היא נהנית מהדיבידנדים של אחזקותיה. אין כאן המלצה כלשהי.
לאחרונה קנון חילקה הטבה גדולה - הופיע בחשבון הדולרים.
לגבי צים - ורדן קרן גמישה שאני מחזיק בה וממנה בראש אחזקותיה
וגם שורט מעל שליש מהקרן על הנסדק - וכך יצאה אף ברווח קל מתחילת השנה.
 

yel5

Well-known member
לקנות צים זה 100% צים ולקנות קנון זה 26% צים.
עכשיו המשקיע יבחר האם לקנות קנון, צים או כלום.
 

משקיע88

Well-known member
לא כך מחשבים חשיפה. שווי החזקת קנון בצים היא 26% מכ 8.15 מיליארד $ . זה נותן 6.86 מיליארד שקל. שווי ההחזקה ב opc הוא כ 4.4 מיליארד. חוץ מזה אין לקנון חוב ויש לה כ 700 מיליון ש"ח במזומן.
אז בחישוב הNAV של קנון בניכוי שווי דמי ניהול שלקחתי 60 מיליון ש"ח מקבלים כ 11,900 מיליון ש"ח. את האופציה בקורוס חישבתי אפס.
מסקנה - רוב שווי השוק של קנון, כ 68% הוא השקעה בצים, ולא 26%. כמו כן מקבלים אותה בדיסקונט צנוע של 19% על ה NAV.
 
נערך לאחרונה ב:

yel5

Well-known member
לפי אנליזה של ג'פריס, בחודש הבא נפגש עם דיבידנד בגובה 10-15$. אם ניקח את האמצע - 12.5$, זוהי תשואת דיבידנד (על מחיר המניה הנוכחי) של 17%!!
מחזיק ואין כאן המלצה.
 

בורסה 2008

Well-known member
אתה באמת משוכנע עד כדי כך שמחירי התובלה הימית נשארים איתנו לפחות לשנה הקרובה?
אפשר לשאול על מה זה מסתמך והאם אתה מחזיק צים?
 

משקיע88

Well-known member
אינני מומחה לתובלה ימית במכולות, אבל אני קורא את הדוחות של צים ומאזין לראיונות של המנכ"ל. לדבריו המכירות של צים מתחלקות 50/50 להזמנות ארוכות טווח של למעלה משנה, שהמחיר בהן נקבע שנתית על בסיס ממוצע מדד DREWRY סביב מרץ-אפריל של כל שנה, ולהזמנות מזדמנות. המדד כרגע סביב 10,000$ למכולה של 40 פיט, ואני משער שהמכירות בשנת 2021 נעשו על בסיס 5,000$. מכירות מזדמנות כרגע במחירים יותר גבוהים. בחישובי יוצא שלצים יש כרגע מזומנים של כ 5-6 מיליארד $. גם אם נניח התרסקות של 50% במחיר ההובלה יהיו לה בסוף השנה 10-12 מיליארד $ בקופה, שזה 20-30% יותר משווי השוק הנוכחי שלה.
הערכתי תשלום דיבידנד במהלך 2022 של מעל 4 מיליארד$ וזה לא נראה לי מופרך. אינני משתמש במונחי מכפיל רווח כי לדעתי אין אפשרות לחזות באופן סביר את ההכנסות לתקופות מעל שנה, ובעצם אני מתמחר ארביטראז' על קופת המזומנים, כאשר רוב הצי חכור ורק 11 אניות בבעלות.
גילוי נאות: אינני מחזיק בצים, אבל אני מחזיק בקנון והסברתי בשרשור הזה מדוע.
 

בורסה 2008

Well-known member
מסכים איתך וגם מכיר את עניין המכירות לשנה+ מול מכירות לטווח קצר. באמת במרץ-אפריל שעבר היינו בסביבורת ה-5000$ ועכשיו ב-9000$+.
מסכים גם לגבי ההערכה של הדיבידנד אם כי אם תהיה ירידה דרסטית יכול להיות שהוא יהיה נמוך יותר.
מאד הייתי רוצה להבין טוב יותר את החשש של השוק, כי אני חושש שאני לא מבין אותו עד הסוף, וזה מפריע לי בכניסה לפוזיציה.
 

משקיע88

Well-known member
אני מזהה רתיעה של השוק מהשקעות המבוססות על ביצועים חד פעמיים. זה מזכיר לי בתחום הטכנולוגי את טאוור שנסחרה זמן רב במכפילים חד ספרתיים כי השוק נכווה מדיפולט שלה. כנ"ל לגבי צים, שבסייקל הקודם אילצה את המלווים לקבל מניות תמורת החוב. לא אתפלא אם הם הצד המוכר, כאשר על כל מכירה הם רושמים רווחים נאים מאוד. אותו מצב קיים בענף הכרייה, כאשר במחירי השוק של חומרי גלם רבים המניות נראות מציאה של ממש. או שהמחירים נתפסים ככאלה שאינם ברי קיימא, או שמפקפקים בנתוני החברות. אני חסיד של השקעות ערך, אבל במקביל מאמין שהטכנולוגיה תשנה את העולם, ולכן משקיע במיקס של כ 75% ערך ו25% טכנולוגיה מהחלק בתיק שאיננו במזומן. צים, ובמקרה שלי קנון שייכת למרכיב הערך אבל נכנסתי לשם רק לפני חצי שנה.
 

בורסה 2008

Well-known member
המעניין כאן הוא שהוכרזה מדיניות דיבידנד שמקבעת תשואה מאד מאד גבוהה כבר לשנה הקרובה.

מסכים איתך לגבי השוק. במידה מסויימת אני חושב שזה תקף גם לחברות כמו בזן ודלק קבוצה, שהביצועים המעולים שלהם מסתמכים על תקופת פוסט קורונה.
 

משקיע88

Well-known member
זה לא מפתיע, כי החוב הכולל של צים הוא משהו כמו 20 מיליון $. אין צורך בשמירת רזרבות כספיות גדולות. צים מחוייבת על פי הסכם ההפרטה בבעלות של 10 אניות (אולי אני טועה באחת) והיא משקיעה באניות משומשות לצורך עמידה בדרישה. ברבעון הראשון היא התחייבה לשלם אחוז משמעותי מרווחי רבעון 4 וכן איזה 20-30% נוספים מהרווח שנצבר לאחר הדיבידנדים. ברבעון 4 היא דיווחה על הכנסות 3,226$ לTEU שזה 6,452$ למכולה של 40 פיט. אם תהיה מפולת רבתי במחירים אז אולי נתדרדר לתשואת דיבידנד 30%.
 

yel5

Well-known member
1645121474001.png
הטבלה מחליפה את זו עם השורות המודגשות בירוק וורוד


שימו לב לתרחיש הבא:
אם רווחיות שנת 22 תהיה כמו ברבעון 3 אז הרווח יהיה 5.9B$. אם יחלקו 40% ממנו כדיבידנד, נקבל דיבידנד של 20$ למניה.
נחמד.
לא הזכרנו רווחים ראויים לחלוקה שמן הסתם חלקם יחולקו.
 

בורסה 2008

Well-known member
צים מכה אפילו את התחזיות האופטימיות: https://www.bizportal.co.il/globalmarkets/news/article/802585

תחלק דיבידנד של 17$ למניה(כ-24% נכון למחיר הסגירה של אתמול) ועולה כבר 10% בטרום.
מחירי השילוח הימי ממשיכים לדשדש סביב ה-9000$+ וצים שסוגרת הרבה חוזים לשנה קדימה בסביבות מרץ-אפריל, תקבע רווחיות גבוהה גם לשנה הבאה.

לצערי משהו עצר אותי מלקנות(אולי התגובות המוגזמות בארה"ב לדוחות קצת הפחידו אותי), אך שמח ברווחיהם של המחזיקים פה ובהצלחה.
 

yel5

Well-known member
חברה מדהימה.
מי שקנה הרוויח.
מחזיק וממתין לדיבידנד חלומי.
 
למעלה