צרת רבים משחררת.

jac1234

New member
צרת רבים משחררת.

אני מגמגם שנים רבות,גילי קרוב ל 50. במשך שנים רבות עשיתי כל מאמץ להסתיר את הגימגום,דבר שדרש מאמצים רבים,נפשיים בעיקרם,המענין שרבים כנראה ידעו ולמרות זאת כל שיחה דמתה ליציאה למלחמה וכל משפט היה קרב בנסיונות להסוות התקעות. כאשר נתקלתי במגמגמים אחרים חשתי הקלה מאחר והיתה הרגשה כי מדובר במום ו/או נכות שרק אני סובל ממנה, העובדה שגיליתי כי יש רבים כמוני הקלה מאד. כיום ברור לכולנו כי כאשר אנו מורידים את חשיבות הדיבור או את החשש שבן שיחנו יזלזל בנו בגלל הגימגום,הגימגום נעשה קל ולעתים חולף. התסכול נובע בעיקר כאשר השיחה שוטפת ואני רוצה להביע דעה,שלדעתי מקורית ותורמת, במקרים רבים אני נרתע במיוחד אם נמצאים אנשים לא מוכרים, כנ"ל לגבי סיפור בדיחות, מאחר וזה יראה מגוחך להיתקע בגימגום בגלל בדיחה. הפורום בנושא גימגום יכול לתרום רבות למגמגמים בכך שיבינו שמה שהם מרגישים כסוף העולם, "רצון להעלם", היא תחושה שמשותפת לרבים וטובים. הרצון שלנו לשמוע ולפגוש מגמגמים מצליחים מהווה גם זריקת עידוד. לעתים חלמתי לעבור למדינת מגמגמים שבא הגמגום כבר אינו "פקטור",ואז ניתן להתיחס לתכונות אחרות. כשהיתי ילד וזה היה מזמן,חשבתי שהזמן יעשה את שלו,חיפשתי חומרים וספרים על גימגום,טיפולים וכדומה,לא היה בנמצא. בשנים האחרונות חל מהפך בנושא. כמגמגם ותיק השלמתי עם העובדה שאין תרופה לבעיה, ישנם טכניקות להקלה. הכי חשוב לדבר על הנושא ולהבין שהכל נגמר, כולל הגימגום ואין לתת לאנשים ככלל משקל חשוב מידי,הם טרודים בעצמם ואינם מסוגלים להבין איזה מאמצים ותרגילים אנו עושים כדי להמנע מדיבור או לעקוף מילה. נהניתי מאד לקרוא את ההודעות, נהניתי ממידת הגילוי והכנות ורמת הכתיבה. לדעתי,אין פורומים רבים שתורמים כדוגמת פורום למגמגמים שממש מקל על ההרגשה ומשפר את הבטחון העצמי. תקוותי שישאר. ד"א אני מופתע שקופות החולים המשקיעות משאבים רבים בטיפול,אינן מוצאות לנכון לתמוך בפורום כזה ולידע מגמגמים בקיומו. ערב טוב.
 
שלום וברכה,מילותיך כמו יצאו מליבי|ל

אתה כ"כ צודק , לעיתים אני מרגישה שבזבזתי כל כך הרבה אנרגיות מיותרות בשביל להסתיר או לחשוב שהצד השני לא ידע . . .ובסוף מתברר לך שכולם יודעים. עד גיל 26-7 לערך לא דיברתי על כך עם אף אחד , מין טאבו נורא , מין נכות מוזרה ומגבילה , כאשר בגרתי יותר וגרתי עם שותפות הן פתחו את הנושא ופתאום הבנתי שהשד לא כ"כ נורא. מאוד הבנתי את הפספוסים שלך , כמו הבעת דעה מקורית , עד היום אני זוכרת מאורעות ותאריכים בהסטוריה או בכל חומר אחר בגלל הסיבה שהם עמדו לי על הלשון טלא יכולתי לדבר בשעור - זה שיגע אותי . המלחמה הזאת של להכיר מורה חדש בתחילת שנה היתה עבורי מלחמה כואבת של הישרדות. . . איך בנית זוגיות עם הגמגום אם חששת מאוד בשלבים ההם. . . בנוגע לכנות , חבל שלא היית בפורום הישן שם היו סיפורי חיים ומחלמת הישרדות. גם היום שאני עובדת , לא פעם אני נתקלת בציחקוק אחרי הטלפון , בתחילה אנשים לא קולטים וזה מבלבל אותם. . .אבל זו מלחמת החיים
 
ברוך הבא ../images/Emo140.gif

אין חכם כבעל ניסיון|סדשג|
ממש נהנתי לקרוא את מה שכתבת , הכל כ"כ נכון וצודק , אבל לי עדיין קשה "לצפצף" על הסביבה. אתה מוזמן להשאר ולחלוק איתנו את ניסיונך הרב.
 

paraglider

New member
כשהייתי ילד

דאגתי שכולם סביבי ידעו שאני מגמגם. אהבתי את הגמגום - זה הפך אותי לשונה מכולם ולכן התבלטתי. הייתי בולט בגמגום שלי. הגמגום שלי הפך אותי למיוחד. הגמגום שלי !!!! ורק שלי !!! ולאף אחד אין גמגום כמו שלי. זה מה שהיה יפה שהיתי ילד. היום , כמובן , מיחדים אותי דברים אחרים אבל אני מוצא שלמדתי לנכון להפוך את המום הזה למשהו יפה ומיוחד. וכך אמשיך לרחף לי . . .
 
כל הכבוד

שמי עופר ואני תמיד מנסה לדחוק מהתודעה את הגמגומ הקל שיש לי ויש לי רק לומר לך ישר כוח!
 
למעלה