קווים חדשים

Ccyclist

Well-known member
צפה בקובץ המצורף 101557
איזה פונט גנרי
צפה בקובץ המצורף 101558
בכל אלה זה רק דרוש מנהל/ת משאבי אנוש

זה מזכיר לי טעות עיצוב נוראית של קלוגס בשנות התשעים. יתכן שהם רק נכנסו לארץ וההחלטה התקבלה בחו"ל. הם השתמשו באותיות שחורות בפונט שנראה כמו מתוך ספר קודש - עם ניקוד מלא. לא היה ברור אם צריך לאכול את המוצר או להתפלל אליו.
 
נערך לאחרונה ב:

DAVIDADATO

Well-known member
זה מזכיר לי טעות עיצוב נוראית של קלוגס בשנות התשעים. יתכן שהם רק נכנסו לארץ וההחלטה התקבלה בחו"ל. הם השתמשו באותיות שחורות בפונט שנראה כמו מתוך ספר קודש - עם ניקוד מלא. לא היה ברור אם צריך לאכול את המוצר או להתפלל אליו.
1712680357448.png
הם שינו את דעתם/ראו את התגובה שלי
 

fishgad

Active member
קו מהיר מא.ת. פ״ת לירושלים לגמרי יכשל ובגדול.

קו 425 הוא קו מאסף שמיועד לתת שירות בין המקומות השונים לאורך מסלולו וצריך להשאיר אותו במתכונת הזאת.
מסוף תל השומר מפוצץ גם ככה ואני מסכים שהקו צריך תחנת יעד אחרת.
למה?
 

konforty25

Active member
מעצבן שלחברה החדשה הזאת "דרך אגד" אין אתר מסודר שיש בו את רשימת הקווים שיעברו אליהם בצורה מסודרת
 

מנכל אחד

Active member
בני ברק צריכה תחנה מרכזית. שיפנו את מפעל קוקה קולה ויקימו את מרכזית בני ברק עליה. גם אם יש עומסים אתה מנהל אותם יותר טוב. אוטובוסים בינעירוניים לא צריכים להסתובב ברחובות העירוניים של בני ברק. זה בזבוז עצום של קילומטרים שגורם לפקקים איומים בבן גוריון, רבי עקיבא, חזון איש, וכהנמן. שלוקח לאוטובוס שעה שלמה רק האיסוף בעיר. כמו ששירות בינעירוני לא נכנס בכלל לכיכר השבת כך גם צריך להיות בבני ברק.

בנושא אחר, תחשוב יהיה לך קו רכבת מעגלי בין כל הריכוזים החרדיים: בני ברק - אלעד - מודיעין עילית - ירושלים - ביתר עילית- בית שמש - אשדוד חרדית - בני ברק. אפילו אם אתה מוריד את מודיעין עילית וביתר עילית. זה יכול לחסוך המון אוטובוסים ונהגים.
אחת לתקופה הרעיון הזה עולה, למרות שמדובר בפתרון לא ישים בטווח הזמן הנראה לעין.
תחנה מרכזית היא פתרון טוב אם אנחנו רוצים שפחות אנשים ישתמשו במערכת, זאת גם שיטה להפחית עומסים במערכת התח"צ.

אם כי לדעתי מדובר בפתרון לא ישים, השינויים הקיצוניים בכמויות הנוסעים בין השפל לשיא השבועי יגרמו לזה שצריך להחזיק מבנה עצום שרוב השבוע תהיה די ריק.
וגם צי אדיר של אוטובוסים עירוניים לשנע את הנוסעים לתחנה הזאת, שתצטרך להתמודד עם כ500 אוטובוסים שנכנסים ויוצאים בשעת השיא!
אולי מספר מסופים קטנים יחסית (של 20 מפרצים כל אחד) שמבחוברים ביניהם ובין יעדים מרכזיים אחרים באמצעות רכבת תחתית, יכולים לתת מענה, וגם בזה אני מסופק, ולא חושב שיש אפילו תכנון כלשהו בכיון.
לדעתי הפתרון הוא קודם להפחית כמויות האוטובוסים באמצעות הפחתת התדירות של הקווים ובזמנים של עומס להכפיל את מספר האוטובוסים היוצאים ביחד.
בנסיעה בינעירונים מעל 45 דקות אין משמעות לתדירות כל כך גבוהה כשהדבר בא על חשבון היכולת לנסוע בתוך העיר.
שיפור אפשרויות ההחלפה באלעד או בעיר אחרת באזור והפעלה של יותר קווים ישירים מערים הסמוכות לבני ברק, כך שפחות נוסעים יבצעו מעברים בתוך בני ברק
הפעלה של הקווים מאלעד בקווים עירוניים מפרקיים שיתנו מענה גם לנסיעות הפנימיות באלעד ובני ברק, וגם ישפרו את היכולת להוציא חלק מהקווים לציר ז'בוטינסקי.
וגם גיוון החלופות בשעות השיא.

וכן, אני יודע שיש כאן בפורום שחושבים אחרת,
 

Ccyclist

Well-known member
אחת לתקופה הרעיון הזה עולה, למרות שמדובר בפתרון לא ישים בטווח הזמן הנראה לעין.
תחנה מרכזית היא פתרון טוב אם אנחנו רוצים שפחות אנשים ישתמשו במערכת, זאת גם שיטה להפחית עומסים במערכת התח"צ.

אם כי לדעתי מדובר בפתרון לא ישים, השינויים הקיצוניים בכמויות הנוסעים בין השפל לשיא השבועי יגרמו לזה שצריך להחזיק מבנה עצום שרוב השבוע תהיה די ריק.
וגם צי אדיר של אוטובוסים עירוניים לשנע את הנוסעים לתחנה הזאת, שתצטרך להתמודד עם כ500 אוטובוסים שנכנסים ויוצאים בשעת השיא!
אולי מספר מסופים קטנים יחסית (של 20 מפרצים כל אחד) שמבחוברים ביניהם ובין יעדים מרכזיים אחרים באמצעות רכבת תחתית, יכולים לתת מענה, וגם בזה אני מסופק, ולא חושב שיש אפילו תכנון כלשהו בכיון.
לדעתי הפתרון הוא קודם להפחית כמויות האוטובוסים באמצעות הפחתת התדירות של הקווים ובזמנים של עומס להכפיל את מספר האוטובוסים היוצאים ביחד.
בנסיעה בינעירונים מעל 45 דקות אין משמעות לתדירות כל כך גבוהה כשהדבר בא על חשבון היכולת לנסוע בתוך העיר.
שיפור אפשרויות ההחלפה באלעד או בעיר אחרת באזור והפעלה של יותר קווים ישירים מערים הסמוכות לבני ברק, כך שפחות נוסעים יבצעו מעברים בתוך בני ברק
הפעלה של הקווים מאלעד בקווים עירוניים מפרקיים שיתנו מענה גם לנסיעות הפנימיות באלעד ובני ברק, וגם ישפרו את היכולת להוציא חלק מהקווים לציר ז'בוטינסקי.
וגם גיוון החלופות בשעות השיא.

וכן, אני יודע שיש כאן בפורום שחושבים אחרת,

בני ברק צריכה מערכת עירונית חזקה. מבחינת תח"צ זו עיר שאחוז נוסעי התח"צ בה גבוה ומגיע לה שירות פנימי יעיל. זו גם עיר שנמצאת מקסימום 2.6 ק"מ מתחנות הרק"ל אהרונוביץ ובן גוריון, 10 דקות רכיבה באופניים או כ 20 באוטובוס. העיר נמצאת 4 עד 3.5 ק"מ מתחנת הרכבת בני ברק, לשעבר תל אביב צפון, שבשטח המוניציפלי של תל אביב.

אני מניח שמערכת נת"צים ברחובות הראשיים או הכשרת רחובות משניים לאוטובוסים בלבד, במיוחד אם תהיה הגבלה לאוטובוסים חשמליים בלבד, יאפשרו קווים פנימיים יעילים יותר. אם יש מפרקיות חשמליות - הקיבולת שלהן תהיה גבוהה יותר מבינעירוני ותשרת את הציבור טוב יותר מאוטובוס הורדה בלבד שמתרוקן ככל שהוא ממשיך פנימה לתוך העיר

בגלל שישנה התבדלות תרבותית מסויימת - מה שנכון לגבעתיים למשל, שאין מקום שיהיו בה קווים פנימיים אלא קווים חוצים של ערי עבר הירקון - אולי לא נכון לבני ברק למרות שאני מבין שיש אזורים עם תושבים חרדיים בפתח תקווה שיכולים להיות על אותה מערכת עירונית, יתכן שיש אזורים חרדיים בגבעת שמואל.

מערכת עירונית חזקה יכולה לנתב דרישה אל תחנות ההחלפה בצורה יעילה פי כמה ממערכת שמנסה לשלוח קווים בינעירוניים ייעודיים לכל שכונה ממנה יוצאים נוסעים.

בפשטות - קו עירוני לנקודת ההחלפה יכול להסיע נוסעים לכל מני יעדים בינעירוניים בבת אחת ולעשות מספר נסיעות עירוניות בשעה לעומת הקו הבינעירוני שרק יעשה איסוף אחד. כאשר עליתי על קו לתחנה המרכזית בירושלים לא הייתי צריך לעלות על הקו שמסיע נוסעים לתל אביב בלבד אלא נסעתי עם שלל נוסעים עם יעדים מגוונים בעיר וממנה. העובדה שהקו העירוני חיבר לתחנה המרכזית איפשר שירות עירוני תדיר ושירות בינעירוני תדיר יותר (בשיא שלפני הרכבת היה אוטובוס כל 10 דקות בקו 480) זה היופי של האיגום, שאתה מחבר בין יותר נוסעים ליעד מרוחק ובמקביל אתה נותן מערכת מקומית חזקה שאפשר להשתמש בה, לא מערכת שהרחובות מוצפים באוטובוסים שלא יעלו אותך, או ריבוי קווים שבסוף מעכב אותך בתחנה לאוטובוס אחד עם תדירות מגוכחת.
 

מוישי67

Active member
השינויים הקיצוניים בכמויות הנוסעים בין השפל לשיא השבועי יגרמו לזה שצריך להחזיק מבנה עצום שרוב השבוע תהיה די ריק.
וגם צי אדיר של אוטובוסים עירוניים לשנע את הנוסעים לתחנה הזאת, שתצטרך להתמודד עם כ500 אוטובוסים שנכנסים ויוצאים בשעת השיא!
ריק הוא לא יהיה, גם לא באמצע השבוע.
כשמדברים על תחנה מרכזית בבני ברק, מתכוונים לרעיון, ודאי שאין הכוונה לעשות מבנה עם נתיב אחד לכניסה למבנה ונתיב אחד ליציאה מהמבנה, כמו תחנות מרכזיות אחרות בארץ. גם בשאר הערים, די יורדים מהרעיון. בירושלים, למשל, כיום המבנה משמש רק לאוטובוסים בתדירות נמוכה יחסית (למעט קו 400), והאוטובוסים בתדירות הגבוהה יוצאים משז"ר, העירוניים גם הם יוצאים מיפו או שז"ר, ושם יש הרבה נתיבים והרבה כניסות ויציאות.

אולי מספר מסופים קטנים יחסית (של 20 מפרצים כל אחד) שמבחוברים ביניהם ובין יעדים מרכזיים אחרים
זה רעיון, או שאפילו לא יהיה במפרצים, אלא בתחנות לאורך הכביש או בכמה כבישים מקבילים כמו אלוף שדה.
בנסיעה בינעירונים מעל 45 דקות אין משמעות לתדירות כל כך גבוהה כשהדבר בא על חשבון היכולת לנסוע בתוך העיר.
לדעתי, בעיקר בנסיעה בינעירונית של בערך 45 דקות, יש משמעות גדולה לתדירות. אם נוסע שבדיוק פספס את האוטובוס, מחכה בתחנה 45 דקות לאוטובוס הבא, הוא אומר לעצמו: "כבר הייתי יכול בזמן הזה להגיע לעיר היעד שלי, וחבל שלא עליתי על הקו השני שמגיע לעיר היעד שלי, אבל לשכונה אחרת, הייתי לוקח אוטובוס פנימי בעיר היעד, אבל לא הייתי תקוע פה 45 דקות"
לדעתי הפתרון הוא קודם להפחית כמויות האוטובוסים באמצעות
להפחית את כמויות האוטובוסים אפשר ע"י שלא יהיו כל כך הרבה קווים שונים לכל עיר, האוטובוסים האלו מסתובבים ריקים ברוב מסלול האיסוף (ולפעמים נשארים ריקים או כמעט ריקים ביציאה מבני ברק) ופוקקים את הכבישים הראשיים. בעיקר אפשר לראות את זה ביום שישי בצהרים ברחוב רבי עקיבא וחזון איש, פקק אין סופי של אוטובוסים ריקים
 

konforty25

Active member
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, השיקו בימים האחרונים, תוספות שירות חדשות לטובת הנוסעים בקו ירושלים – בני ברק, לצד הארכה של קווים קיימים.

קו 404 החדש, שמתווסף לקו 402 לראשונה מזה שנים רבות, ייצא ממסוף הארזים לשכונה הצפונית החדשה בבני ברק, דרך כביש 443. לקו תחנות איסוף בשדרות גולדה מאיר (קניון רמות, מירסקי) ובכניסה לגבעת זאב.

הקו יעניק שירות לתושבי השכונה החדשה בבני ברק, לשכונות בצפון העיר ויפעל על בסיס שעתי, כדוגמת קו 402 הוותיק. זאת לצד קו 476 החדש שיפעל בסופי שבוע מהר שמואל (גבעת זאב) לבני ברק.

בנוסף, קו 425 הוארך ממסוף הרטום לתחנה המרכזית בירושלים, לצד הקווים 428 ו-429 מרחוב המ”ג שהוארכו אף הם לתוך התחנה המרכזית בירושלים.

קו חדש שייצא לדרך – 427, יעניק שירות מהיר בתדירות גבוהה לנוסעים בקו פתח תקווה – ירושלים. הקו יפעל באמצע שבוע, מהתחנה המרכזית בירושלים לכיוון תחנת הרכבת קריית אריה בפתח תקווה.

כמו כן, במטרה לצמצם את גודשי התנועה בתוך העיר בני ברק, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מוביל בימים אלה שינוי והסטה של קווי תחבורה רבים, מתחנות הקצה הממוקמות ברח’ חזון אי”ש בעיר ליד בית עלמין ומתחנות ברחובות סמוכים.

העומס באזור קיים בעיקר בסופי שבוע ומחריף בזמן חתונות וימים מיוחדים. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עמלו לגבש מתווה פתרון, במסגרתו יוסטו קווים לתחנות קצה חלופיות בעיר.

במסגרת המתווה, יועתקו תחנות היציאה של קווים לערי הצפון, למסוף “אלוף שדה”. הקווים שיועתקו הם: קווי צפת וכרמיאל –978, 979, 980, 981, 984, קו 828 לנוף הגליל, קו 969 לטבריה וקו 994 לעפולה. בנוסף, תחנת היציאה של קו 951 למגדל העמק, תועבר לתחנת חזון אי”ש / האדמו”ר מנדבורנא (מגדל המים).

לפי ההסדר החדש, הקווים יצאו ממסוף אלוף שדה דרך רחובות הירדן, בן אליעזר, חזון אי”ש, רבי עקיבא, אהרונוביץ וז’בוטינסקי. במשרד התחבורה מציינים כי בנוסף להפחתת הגודש בכבישי העיר, ההסדר החדש יצמצם את העומס בתחנות הנוסעים ויקצר את ההגעה לתחנות האיסוף, ומבקשים מהציבור לעקוב אחר הפרסומים בנושא.

סגן השר במשרד התחבורה אורי מקלב: “מדובר בתוספות ושינויים מהותיים, שבאים לשפר את הנסיעה, הזמינות, הנגישות והאמינות בתחבורה הציבורית, על ידי תוספות שירות נרחבות. פעימה זו מהווה חוליה נוספת, בשרשרת השיפורים אותם עושה משרד התחבורה ברחבי הארץ. השינויים נעשים לאחר עבודת מטה סודרה שלקחה לא מעט זמן, בכדי לדייק את רצון הנוסעים במרכזים חדשים, קווים חדשים ותוספות של נסיעות בקווים הקיימים, תוך שיפור לנוסעים מירושלים ותגבור השירות לבני ברק. שיפור שירות זה, מגיע לאחר למידה ארוכה של פניות הציבור, בכדי להביא לזמינות גדולה יותר, תוך שימת דגש באמינות הנסיעות. אני מבקש להודות לשרת התחבורה מירי רגב וליו״ר ועדת הכספים ח״כ הרב משה גפני, שפועלים באופן תדיר להגדלת תקציב תוספות השירות בתחבורה הציבורית”.
 

EHP12

Active member
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשות הארצית לתחבורה ציבורית, השיקו בימים האחרונים, תוספות שירות חדשות לטובת הנוסעים בקו ירושלים – בני ברק, לצד הארכה של קווים קיימים.

קו 404 החדש, שמתווסף לקו 402 לראשונה מזה שנים רבות, ייצא ממסוף הארזים לשכונה הצפונית החדשה בבני ברק, דרך כביש 443. לקו תחנות איסוף בשדרות גולדה מאיר (קניון רמות, מירסקי) ובכניסה לגבעת זאב.

הקו יעניק שירות לתושבי השכונה החדשה בבני ברק, לשכונות בצפון העיר ויפעל על בסיס שעתי, כדוגמת קו 402 הוותיק. זאת לצד קו 476 החדש שיפעל בסופי שבוע מהר שמואל (גבעת זאב) לבני ברק.

בנוסף, קו 425 הוארך ממסוף הרטום לתחנה המרכזית בירושלים, לצד הקווים 428 ו-429 מרחוב המ”ג שהוארכו אף הם לתוך התחנה המרכזית בירושלים.

קו חדש שייצא לדרך – 427, יעניק שירות מהיר בתדירות גבוהה לנוסעים בקו פתח תקווה – ירושלים. הקו יפעל באמצע שבוע, מהתחנה המרכזית בירושלים לכיוון תחנת הרכבת קריית אריה בפתח תקווה.

כמו כן, במטרה לצמצם את גודשי התנועה בתוך העיר בני ברק, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מוביל בימים אלה שינוי והסטה של קווי תחבורה רבים, מתחנות הקצה הממוקמות ברח’ חזון אי”ש בעיר ליד בית עלמין ומתחנות ברחובות סמוכים.

העומס באזור קיים בעיקר בסופי שבוע ומחריף בזמן חתונות וימים מיוחדים. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עמלו לגבש מתווה פתרון, במסגרתו יוסטו קווים לתחנות קצה חלופיות בעיר.

במסגרת המתווה, יועתקו תחנות היציאה של קווים לערי הצפון, למסוף “אלוף שדה”. הקווים שיועתקו הם: קווי צפת וכרמיאל –978, 979, 980, 981, 984, קו 828 לנוף הגליל, קו 969 לטבריה וקו 994 לעפולה. בנוסף, תחנת היציאה של קו 951 למגדל העמק, תועבר לתחנת חזון אי”ש / האדמו”ר מנדבורנא (מגדל המים).

לפי ההסדר החדש, הקווים יצאו ממסוף אלוף שדה דרך רחובות הירדן, בן אליעזר, חזון אי”ש, רבי עקיבא, אהרונוביץ וז’בוטינסקי. במשרד התחבורה מציינים כי בנוסף להפחתת הגודש בכבישי העיר, ההסדר החדש יצמצם את העומס בתחנות הנוסעים ויקצר את ההגעה לתחנות האיסוף, ומבקשים מהציבור לעקוב אחר הפרסומים בנושא.

סגן השר במשרד התחבורה אורי מקלב: “מדובר בתוספות ושינויים מהותיים, שבאים לשפר את הנסיעה, הזמינות, הנגישות והאמינות בתחבורה הציבורית, על ידי תוספות שירות נרחבות. פעימה זו מהווה חוליה נוספת, בשרשרת השיפורים אותם עושה משרד התחבורה ברחבי הארץ. השינויים נעשים לאחר עבודת מטה סודרה שלקחה לא מעט זמן, בכדי לדייק את רצון הנוסעים במרכזים חדשים, קווים חדשים ותוספות של נסיעות בקווים הקיימים, תוך שיפור לנוסעים מירושלים ותגבור השירות לבני ברק. שיפור שירות זה, מגיע לאחר למידה ארוכה של פניות הציבור, בכדי להביא לזמינות גדולה יותר, תוך שימת דגש באמינות הנסיעות. אני מבקש להודות לשרת התחבורה מירי רגב וליו״ר ועדת הכספים ח״כ הרב משה גפני, שפועלים באופן תדיר להגדלת תקציב תוספות השירות בתחבורה הציבורית”.
יכולת פשוט לשים קישור במקום להעתיק את הודעת הדוברות.
 

DAVIDADATO

Well-known member
מסגרת המתווה, יועתקו תחנות היציאה של קווים לערי הצפון, למסוף “אלוף שדה”. הקווים שיועתקו הם: קווי צפת וכרמיאל –978, 979, 980, 981, 984, קו 828 לנוף הגליל, קו 969 לטבריה וקו 994 לעפולה. בנוסף, תחנת היציאה של קו 951 למגדל העמק, תועבר לתחנת חזון אי”ש / האדמו”ר מנדבורנא (מגדל המים).
יחי העומס במסוף
 

EHP12

Active member
יחי העומס במסוף
באמת שלא עמוס. יש הרבה קווים שעוברים בו, אבל לא שמסיימים בו. הוא גדול בהרבה ממסוף קציר, וצריך להעביר אליו את רוב הבינעירוני שיש במסוף הזה שקורס מעומס.
 

מוישי67

Active member
באמת שלא עמוס. יש הרבה קווים שעוברים בו, אבל לא שמסיימים בו. הוא גדול בהרבה ממסוף קציר, וצריך להעביר אליו את רוב הבינעירוני שיש במסוף הזה שקורס מעומס.
חסר בו מקומות חניה לאוטובוסים. אם יתחילו משם כל הקווים מבני ברק לצפון, ביום שישי הם יוצאים בערך באותו זמן, והם יגיעו למסוף כמה דק' לפני זמן היציאה המתוכננת. אין כל כך מקום ל8-10 אוטובוסים בינעירוניים לחנות שם לפני תחילת המסלול
 

EHP12

Active member
חסר בו מקומות חניה לאוטובוסים. אם יתחילו משם כל הקווים מבני ברק לצפון, ביום שישי הם יוצאים בערך באותו זמן, והם יגיעו למסוף כמה דק' לפני זמן היציאה המתוכננת. אין כל כך מקום ל8-10 אוטובוסים בינעירוניים לחנות שם לפני תחילת המסלול
עדיין יותר חניות תפעוליות מנקודת ההתחלה הנוכחית שלהם.
 
למעלה