קצבת נכות בטוח לאומי באי ספיקת כליו

hadar1610

New member
קצבת נכות בטוח לאומי באי ספיקת כליו

רציתי לדעת מי יודע, האם משלמים קצבת נכות למי שספיקת הכליות שלו בערך 20% או שחייב להתחיל דיאליזה.? ומהם אחוזי הנכות בד"כ? לרמה שכזו?
 

ס לוי

New member
ביטוח לאומי

קיימת אפשרות לקבלת קצבת נכות עפ"י החלטת המוסד לביטוח לאומי עפ"י שיקוליהם לא תמיד עם התחלת הדיאליזה אלא נלקחים גם פרמטרים שונים, כמו: רמת בדיקות (קראטנין,אוראה) שינוי באי כושר השתכרות(מעל שינוי של כ - 50% לגבי אחוזי הנכות - הדברים לצערנו אינם חד משמעי והדבר תלוי בהחלטתם של הוועדה בביטוח לאומי כמו כן במידה וקיימים מסמכים המאשררים את העניין - ניתן להגיש גם בקשה לקצבת נכות רטרואקטיבית בהצלחה והמון בריאות
 
זכויות סוציאליות לחולי דיאליזה

המחוקק העניק כמה הטבות סוציאליות וכלכליות למטופלי דיאליזה, למושתלי כליה ( בד"כ עד שנה מיום ההשתלה) ולחולים עם ספיקת כליות כרונית מתקדמת שעוד לא מקבלים טיפול חלופי: 1. מס הכנסה- מטופלי דיאליזה זכאים לפטור ממס הכנסה. 2.קצבת נכות- מטופלי דיאליזה, נשים בגיל 18-60 וגברים בגיל 18-65, זכאים להגיש בקשה לקצבת נכות, לפי תנאים מסויימים. 3. שירותים מיוחדים. 4. גמלת סיעוד: מטופלי דיאליזה, גברים מגיל 65 ונשים מעל גיל 60, התלויים בזולת בפעולות היום-יום ושהכנסתם אינה חורגת מתקרה שנקבעה בחוק, זכאים לעד 15 שעות מטפלת בית. 5. זכאות להסבה ולשיקום תעסוקתי- מטופלי דיאליזה שעקב מחלתם אינם מסוגלים לעבוד במקצועם, זכאים להגיש בקשה לשיקום תעסוקתי למוסד לביטוח לאומי. 6. הנחה בתשלומים קבועים על התקנת טלפון ושימוש בו, ו-60 פעימות חינם בחודש. 7. תווי נכה לרכב, פטור מאגרת רישוי לרכב. 8. הנחה במס רכישה על דירה. 9. הנחה בתשלומי ארנונה- ההנחה תלויה בנוהלי הרשות המקומית. לחולים המטופלים בדיאליזה ולמושתלי כליה יש פטור מתשלום על תרופות מסויימות. מושתלים אינם משלמים על תרופות נגד דחייה, ומטופלי דיאליזה אינם משלמים על אריטרופויטין, ברזל למתן תוך ורידי וקושרי זרחן. כמו כן, יש החזר דמי נסיעות למרכז הרפואי לצורך קבלת דיאליזה. ההחזר ניתן ע"י קופ"ח.יש להצטייד בקבלות הנסיעה. על נסיעה במונית יש החזר של 50 אחוזים.קופ"ח מחזירות עלות דיאליזה אם החולה נסע לחו"ל וביצע שם את הטיפול. כל חולה זכאי לקבל החזר של עד 12 דיאליזות בשנה, כשעלות כל דיאליזה לא עולה על עלות הטיפול בארץ.
 

דנדין4

New member
כל הכבוד !!!

על המידע ובכלל על הקמת הפורום שיעזור לאנשים שלא כ"כ בעינינים. שלום לכולם , אבי בן 72 חולה באי ספיקת כליות עדיין לא התחיל דיאליזה אבל בכיוון הזה לצערי. אינני מבינה בזה אבל הקריאטנין שלו היה 3.9 ואז זימנו אותנו לשיחה על דיאליזה בבית היינו אני אמי ואבי במח' הנפרולוגית וחשבנו שנפל עלינו הר בכינו ועברנו עלינו כמה ימים עד לעיכול הבשורה. למרות שתמיד ידענו בלבנו שזה יגיע. עכשיו ירד לו ל- 3.5 תודה לאל והוא במעקב הוא קיבל ברזל בזריקה כמו שציינת ללא תשלום , אמי בת 63 חולת אסטמה וחשוב לי מאוד לדעת במה אפשר לעזור להם מבחינת ביטוח לאומי. לגבי הסעיף של עזרה בבית 15 שעות , וקצבת נכות , אשמח לדעת קצת יותר פרטים.
 
מומלץ

לברר את כל הפרטים עם העו"ס של המחלקה בה הוא יטופל... היא כבר תדאג לסדר את כל עניין הביטוח לאומי והסעד המתאים.. רפואה שלמה
 
למעלה