קרבורטור VS הזרקה ,חיוב או לשלילה לכל אחד

המחשמל 64

New member
מנהל
קרבורטור VS הזרקה ,חיוב או לשלילה לכל אחד

מהאפשרויות, זו מול זו. כשיקלול לדוגמא, על שדרוג/ קניית כלי מוזרק או לא.
עד כמה באמת, יורגש/מורגש הבדל בהיבט רכיבה והתנהגות מנוע?
 

KTM 620

New member
אם הקרבורטור כוון כראוי

אז במהלך הרכיבה כמעט ולא תרגיש בהבדל.
וזה יהיה נכון רק נקודתית לאופנוע המדובר שהושקעו בו הידע והידיים הנכונות כדי שיתניע ויתנהג כמו אופנוע מוזרק.

אחרי שהיו בבעלותי שלושה אופנועים מוזרקים של KTM אז ההזרקה בעיני עולה על הקרבוטור בכל פרמטר ביחס לכל אופנוע עם קרבורטור שרכבתי עליו.

אתה מקבל אופנוע מכוון פיקס מבלי שתצטרף להיות טיונר.
זה מניע בנגיעה.
לא נשפך דלק כאשר אתה נופל.
ההתנעה אחרי הנפילה ובמצב חם לא מהווה מכשול ושוב זה מניע בקלות.
אין סרחון של דלק מהאופנוע במחסן סגור.
אין איבוד דלק מצינוריות העודפים.
אין צורך לכוון חורף/קיץ/גובה וכו'.
צריכת דלק טובה יותר.
מצערת גז רכה כמו מרגרינה.
אין בוגים או זיופים.
אין צינוריות נשם שייסתמו בבוץ.
אני בטוח שגם להזרקה יש חסרונות רק שאני לא נתקלתי בהם.

באופן אישי הייתי מעדיף לרכוש אופנוע טוב ומוזרק מאשר אופנוע טוב עם קרבורטור.
למיטב ידיעתי כל המוטוקרוסים כבר מוזרקים כולל מספר אופנועי האנדורו של חלק מהיצרנים.
הערכה שלי היא שבתווך של ה-3 גם כל אופנועי האנדורו המובילים יהיו מוזרקים.

זה פשוט עובד טוב יותר...
 

DRZיוגי

New member
אני מסכים עם כל מילה שכתב 620

החסרונות היחידים בהזרקה הם אי היכולת לפתור תקלות בשטח,שימוש בדלק נקי והקפדה על מצבר ומערכת חשמל תקינים.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אז אם כך לפי מה שכתב 620 זו רשימת החסרונות של הקרבורציה

ביחס למוזרק. יש בזה המון יתרונות. יחד עם זאת זו מערכת שלבטח יש
לה סוג של חסרונות אני קראתי קצת על אחד הכלים
המוזרקים, ב 4 פעימות ולא בטוח שהבנתי שיש איזה פילטר שאמור לשמור על המערכת .
בנוסף מה מומלץ בהיבט תחזוקה ? לגבי קרבורטור ,ידוע ומוכר.
דלק שימוש בדלק באוקטן גבוה מ95 לטובת איכות, שכן הבנתי שיש גם חשיבות לאיכות הדלק.
 

DRZיוגי

New member
קיים מסנן שמתחבר לתחתית משאבת הדלק

ברוב הכלים אין שגרת החלפה שלו ובמקרה שצריך זה כרוך בפרוק מיכל הדלק.תקלות הן דבר נדיר מאוד והפעם היחידה שראיתי בעיה באופנוע מוזרק היתה נפילה של המשאבה בתוך המיכל.
 

yoe66

New member
לגבי ריח הדלק

דקה או שתים לפני סוף רכיבה הייתי סוגר את ברז הדלק
כך שהאופנוע היה כבה מעצמו
ממש עוזר להפחתת ריח הדלק בבית
זהירות עם שתי פעימות כי הדלק הוא גם השמן
 

המחשמל 64

New member
מנהל
בהנחה שמערכת ההזרקה מכוילת והכל תקין יש לך

2 מפות הצתה, הכל רגיל. מגיע יום והחלטת לשנות את הקאמשפטים לHOT CAM
או לשנות את המפלט והסעפת . מה יקרה לך במקרה הנ"ל בהיבט התנהגות המערכת?
הרי המערכת עברה כיונון /כיול במצב מקור וכאן אתה בא ומבצע שינוי. האם זה ישפיע ויכול ליצור לך "חורים"
בטווח הסל"ד או אולי בכלל לא?
 
למעלה