ראשית בהצלחה והמון תודה...שנית - שאלה...

ראשית בהצלחה והמון תודה...שנית - שאלה...

אני מבקשת לדעת- מהי התזונה הנכונה לפי הפילוסופיה הסינית? תודה.
 

uri_a

New member
אין תזונה נכונה

התזונה הנכונה לפי הפילוסופיה הסינית מותאמת לאדם שאמור לצרוך אותה. אין נכון ולא נכון כלליים שמתאימים לכולם. זה מה שיפה בפילוסופיה הסינית, שאין אמת אחת. יש אמת שמתאימה לאדם מסוים בשלב מסוים בחייו. התזונה היא חלק גדול וחשוב בטיפול הכללי באדם, ובשמירה על אורח חיים בריא, ולכן צריך לאבחן את האדם באבחון הבנוי לפי הרפואה הסינית ולהתאים לו טיפול הכולל תזונה נכונה והדרכה נכונה לחיים בריאים.
 

Assaf Feldman

New member
תזונה נכונה

שלום למואביה וברוכה הבאה. לשאלתך, עקרונות התזונה הנכונה לפי הרפואה הסינית מורכבים ראשית מהתאמת תזונה ספיציפית לאדם. כל אחד מאיתנו הוא שונה, ולכן לכל אחד מתאים לאכול קצת אחרת. על ידי כלי האיבחון ברפואה הסינית שכוללים תשאול מעמיק, התרשמות חיצונית, ובדיקת דופק ולשון המטפל מסוגל לאבחן איזה סוג מזונות על האדם לאכול, ומאיזה מזונות להימנע. שנית, הסינים מתייחסים לאנרגטיקה של המזונות - ישנם מזונות "מחממים" כמו בשר, ג'ינג'ר, או בצל למשל, ומזונות "מקררים" כמו הסויה, אצות, מלפפונים למשל. לטעמים של המזון גם יש משמעות והם: מתוק, חריף, מלוח, חמוץ, ומר - לכל טעם כיוון תנועה מסוים והשפעה שונה על הגוף והמערכות שלו. לאדם מסויים עדיף להמנע ממזונות "חמים" מדי ולאחר מזונות אלו דווקא יתרמו, כאמור - כל מקרה לגופו. זה על קצה המזלג (תרתי משמע). ממליץ לך גם לקרוא את המאמר הקצר הזה, מהאתר שלי.
 

lightflake

New member
הי אסף..

תגיד, בירה נחשבת למחממת (גם בירה שחורה -בלי אלכוהול) ?
 

Assaf Feldman

New member
בירה

לגבי איכות האלכוהול - לרוב מתייחסים אליו כמחמם, למרות ששמעתי גם גירסאות שטוענות שהוא בעל איכות קרה. אני מניח שזה תלוי גם בסוג המשקה בו נמצא האלכוהול. לגבי הבירה השחורה, אינני יודע.
 
קראתי את המאמר...

מאוד מעניין...ואף מרחיב כמהה את המידע שקבלתי כאן. תודה רבה...אני אמשיך לקרוא.
 
לדעתי דווקא יש עקרונות בסיסיים

של תזונה נכונה שמתאימים לרוב המוחלט של האנשים, אם לא לכולם. הסינים, למשל, מאמינים בחשיבותו של השעון הביולוגי, ולכן ממליצים להקפיד על ארוחות בוקר עשירות, וארוחות ערב מוקדמות, קטנות וקלות. הם גם נמנעים מסלטים ומאוכל קר, ממוצרי חלב, ומקפידים על אכילת מזונות בעונה. למשל, אם תאכלי אבטיח, שנחשב למקרר, בחורף, זה מאוד לא מתאים. אפילו בקיץ, בימים גשומים, האבטיח יורד מהדוכנים בשוק. יש עוד דברים שידועים כמזיקים, כמו חומרים משמרים, צבעי מאכל, אוכל תעשייתי ועוד. מעבר לכך - כמו שכתבו, זה אינדיבידואלי.
 

uri_a

New member
אני לא חושב שזה לגמרי מדויק

מעבר לשעון, ושעות הארוחות (שגם הן לא תמיד מתאימות לאורח החיים המערבי) ולאמירה הכללית, שלא מעוגנת בספרות הסינית העתיקה ובפילוסופיה הסינית המקורית אודות חומרים משמרים ומזון תעשייתי (שהרי עוד לא היו בימי הקיסר הצהוב
). אין המלצה גורפת להמנע מסלטים ומאוכל קר, מה קורה למשל עם אדם שסובל מאש בקיבה? חום על בסיס עודף. האם הוא לא יוכל לשלב בתזונה שלו גם ירקות ופירות? ומה באמת בימים חמים מאוד? מה שכן, ככל שאני חושב על זה, בהחלט אפשר להגיד על תזונה סינית שכמו בכל דבר אחר בפילוסופיה הסינית היא מבוססת על איזון. לא להגזים בשום דבר. לא קר מידי אבל גם לא חם מידי, לא להדבק לטעם ספציפי, וכו'.
 
תודה על תגובתך

גרמת לי להבין שוב, עד כמה ניסוחים מדוייקים הם דבר חשוב. לכן אני חוזרת וכותבת שוב, שמה שכתבתי נכון, לפי דעתי, ברוב המקרים, אם כי ייתכן שלא בכולם. אני עדיין חושבת שמה שכתבתי הוא נכון לפי הפילוסופיה הסינית (וזו היתה השאלה) גם אם הוא לא מעוגן בכתבים העתיקים. קפה, חומרים משמרים, קוקה קולה וחברים אחרים לא היו קיימים לפני אלפיים שנה. אבל היו דברים אחרים שמרעילים את הכבד ומהם הומלץ להימנע. העיסוק בבישול מחזק את הטחול. נכון שפעם לא היו מקררים, וגם היום זה לא קיים בכל בית בסין, אבל הסינים מבשלים בכל יום את שלוש הארוחות שלהם, הם לא מחזיקים אוכל במקרר ולא שמעו על סנפרוסט. להוציא אוכל מהפריזר ולהפשיר במיקרוגל - זה לא סיני, לא משנה מאיפה תסתכל על זה. חלק מהפילוסופיה הסינית הוא לחיות כאן ועכשיו, הווה אומר - להתאים את ההמלצות למוצרים שנצרכים היום. חלק מזה הוא גם להיות הגיוני ולהמליץ לאנשים לעשות את השינויים שהם מסוגלים לעשות בהתאם לאורח החיים שלהם, וזה מתקשר למה שכתבת על אורח חיים מערבי ואיזון. לגבי הסלט: לא כתבתי להימנע מפירות ומירקות, וצר לי אם זה מה שהובן מדברי. כתבתי שהסינים נמנעים מסלטים קרים, וזה נכון. לא ראיתי סיני שאוכל חסה ככה סתם, מבלי שתהיה מוחמצת או מבלי שעברה תהליך מסויים. לצורך הדיון - אפשר כמובן להוסיף ירקות ופירות לתפריט. אבל ארוחה שמבוססת על סלט - זה לא לעניין. גם לאנשים שיש להם אש בקיבה. ממה שאני ראיתי, חלק ניכר מהמקרים של חום בקיבה מבוסס על חולשה מסויימת. אבל גם אם קיים מקרה של חום על בסיס חום בלי חולשה של הקיבה (לא נתקלתי במקרה כזה, אגב) אוכל קר מחליש את הקיבה, מכיוון שהיא צריכה לעבוד קשה מאוד על מנת "לבשל" אותו. גם אם יש בה אש. וזו לא הדרך לשקם את הקיבה. צריך להעיף את האש מבלי לפגוע בה, ומבלי לגרום לה למצוקה זמנית שבאוכל הקר, ולתחושה שהיא חייבת להילחם בקור על ידי הוספת חום נוסף. שוב, שילוב של פירות וירקות הוא, בעיני, משהו אחר. אבל ארוחת סלט, או סנדביץ' או מאכלים רבים אחרים שאינם תבשיל, בתור ארוחה, זה משהו אחר. ממה שאני ראיתי בקליניקה, אנשים מבקשים המלצות ספציפיות ושמות של מאכלים שאפשר להשיג רק בבתי הטבע, בעוד על דברים מאוד בסיסיים וחשובים הם מוותרים, כמו ארוחת בוקר, או שהם שותים חמש כוסות קפה ביום. לפי תפיסתי, המלצות בסיסיות כמו שלוש ארוחות ביום בשעות קבועות ולא מול המחשב, וכן להכין לעצמך את הארוחה (במידת האפשר), מחזקות את תפקודי הגוף ותומכות בכל המערכות. אדם שאומר שהוא לא יכול לעמוד אפילו באכילת עוגיה לארוחת הבוקר, ובטח שלא בויתור על הפיתה עם הפלאפל, לא יקבל המלצות לארוחת אצות, קינואה ונבטים מאודים... ל מה שכתבתי הוא מהנסיון שלי. אני לא יודעת הכל, ולא טיפלתי בכל המקרים האפשריים, לכן אשמח ללמוד ממך ומשאר חברי הפורום על נסיון שונה או לשמוע דעות נוספות.
 

uri_a

New member
בסך הכל אנחנו אומרים אותו דבר

כל החכמה היא באיזון. וברור שכמה שפחות חומרים משמרים וכל מיני רעלים כאלה ואחרים. וכמובן שבסופו של דבר לאכול בריא ומסודר זה הכי סיני שיש (חוץ מזה שהסינים של היום חיים הכי לא סיני שאפשר, ואוכלים הכי לא בריא שאפשר, וגומרים לעצמם את הבריאות עם כל ג'אנק אפשרי, ואחד הדברים שיותר קשה לי למצוא כאן זה אוכל "בריא" ולא חם מידי ולא קר מידי ולא חריף מידי ולא מונוסודיום גלוטומט מידי
אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי
)
 
איך תופרים חליפה ליתום

החליפה צריכה להיות לפי גודל כתפיו , לכן לכל אחד נדרש האיזון שלו ולפי העקרונות של האוכל הנכון ע"פ הרפואה הסינית ועונות השנה כך מתאימים לכל אדם את האכילה שלו לפי חוסר האיזון הקיים אצלו ע"פ השעון הביולוגי שלו , ע"פ הרגישות של הגוף שלו ע"פ עונת השנה ככה משיגים את השיפור הכי נכון לפי העקרונות של רפוי בתזונה רצוי מזון בסיסי שניתן למצוא בכל ההמקומות, לא דברים מיוחדים שקשה להשיג, או שיקרים מדיי לכיסו וככה קל לו להתמיד באכילה המאזנת הזו , והגוף שלו משתנה עם האיזון ואז שוב להתאים את האכילה למצב שלו .ככה משיגים איזון טוב ע"פ שיש מחלות בגוף והכי חשובלהכתיב לאדם גם מה ל א לאכול כי זה הגבולות שלו ששם הוא צריך להזהר כי זה מה שבדרך כלל מפיל את האיזון שלו , זה לפי הנסיון שלי לאזן את הגוף
 
חזרתי מסין לא מזמן

ואני לא מבין מאיפה אתה לוקח את ההכללה כשאתה אומר "חוץ מזה שהסינים של היום חיים הכי לא סיני שאפשר"
 
למעלה