שאלה, התיעצות, תגובות, חוות דעת...

שאלה, התיעצות, תגובות, חוות דעת...

שלום לכולם! הנושא עשוי להיות מעט רגיש אבל בכל זאת ארצה להעלות אותו ולשמוע דעות. הפלות. האם כמטפלים הייתם עוזרים לאישה להפסיק הריון? נאמר ע"י דיקור, רפלקסולוגיה או שיטות אחרות ברפואה המשלימה.
 
דעתי-

אני באופן אישי לא הייתי. זה דבר שמבחינה מצפונית לא הייתי מסוגלת לחיות איתו. היא רשאית לעשות כל דבר שמצפונה מאפשר לה ושהיא רואה לנכון אבל מבלי לערב אותי. חיה ותן לחיות! ושוב- כל אחד והרקע ממנו הגיע ובו צמח וכל אחד עם מצפונו. עינת.
 
הפלות ומטפלים

אכן נושא גדול . לשאלה זו היבטים רבים : אישיים,מצפוניים,רוחניים,פילוסופים ועד ועוד . אך דווקא הייתי רוצה להתייחס לפן המקצועי והחוקי . כמטפלים שממילא מצבם קרוב לשוליים מבחינת המעמד החוקי עלינו לנהוג במשנה זהירות על מנת שלא נשפוך את המים עם התינוק (פתגם שמתאים מאד בדיוק במקרה זה) אין לי השכלה משפטית אך נראה לי שמעשה זה הנו בניגוד לחוק . מבחינת האתיקה הטיפולית זה נראה לי מחוץ למסגרת לחלוטין ומבחינת הסכנה שזה יכול לגרום לכל העוסקים ברפואה משלימה - אני לא מעיזה אפילו לדמיין . אז... בעיני אסור שזה בכלל יצא לאוויר (לפני שכתב זריז ממציא לנו כותרת בעיתון)
 

3אריק

New member
קרן

אפילו אל תחשבי על זה ,אין לאף אחד מאיתנו זכות לקחת חיים . אנו כמטפלים צריכים לעזור כמה שיותר בכדי לשפר את איכות חייהם של מטופלינו ,אם ההריון לא צריך להיות שם ,הוא לא יהיה ואם כן ,אז זה מה שהגורל מלמעלה קבע לה וכך יהיה , לא כדאי להתערב בנושא זה . אני כותב לך שורות אלה כמטפל שמתמחה בטיפול בנשים בטיפולי פיריון והפריות חוץ גופיות ,ומי כמוני יודע עד כמה הן עוברות תהליך כל כך קשה ומתיש ,פיזית ונפשית בכדי לזכות באושר הזה להביא תינוק בריא לעולם. בהצלחה אריה
 
עינת, רחל, ניצן, אריק, שיאצואיסט.

שוב שלום לכולכם. קודם כל תודה על התגובות. אין לי שום כוונה לקחת איזה שהו חלק בנושא הזה! ההפך הוא הנכון! העלתי את הנושא לדיון בעקבות שיח מטפלים ששמעתי. ירדה לי אבן מהלב לשמוע את דעתכם! גם אני מאמינה כך. שבוע נפלא לכולכם.
 
שאלה לכולם:האם כך הייתם נוהגים גם

במקרה בו האישה מועמדת להפסקת הריון בעקבות הפסקת התפתחות ההריון? האם הייתם נמנעים ממעורבות? או שמא כן מסייעים להפלה על מנת למנוע את, או להקל על התהליך הכירורגי?
 
אבל אבל אבל,

לפי אותו החוק (פקודת הרופאים), רק לרופא מותר לבצע טיפול חודר, כמו אקופונקטורה, או לתת תרופות, כמו הומיאופתיה... ומותר להזכיר כאן את השאלה של נאוה - אם מגיעה אשה שמספרת שהרופאים החליטו שצריך הפלה, אבל היא רוצה להקל על (או למנוע לגמרי) את התהליך הכירורגי - אז כן או לא?
 
למה לא

כפי שציינתי באחת מתשובותי יש הרבה סיבות למה לא והן מתחומי המוסר, הפילוסופיה, הרוח וכולי . ואני דווקא בוחרת להתמקד כאן בצד המקצועי . ובכן נכון להיום כל קהילית המטפלים פועלת בשולי החוק . זה אומר שעד שלא נזיק מאד ולא ניצור סקנדלים מוגזמים יאפשרו לכולם להמשיך ולפעול (ובינתיים נתפלל לחקיקה). כלומר כולם חשופים וללא הגנה וכולנו נתונים האחד בחסדי האתיקה והמקצועיות של השני . ולכן במצב שכזה ייטב לכולם אם נושאים כגון זה לא יהיו בכלל בגדר אופציה .
 

מאיר72

New member
כי ישנן עברות וישנן עברות

עברות פעוטות כמו גנבה וכאלה שהן קצת יותר גדולות כמו אונס שני עונשים שונים, אז טיפול חודרני כמו אקופונטורה/הומיאופתיה/רפלקסולוגיה וכו' שנעשת היום בצורה "חצי" חוקית ע"י מטפלים בקפ"ח שונים (מלבד אחת) מה שכן אפשר לעשות זה להקל עליה לאחר הטיפול הכירוגי. מלבד זאת האישה היא אדון (או גברת) לגופה והיא מחליטה אם היא רוצה הפלה או לא וזה לא רצח אפילו אם יש כאן כאלה שחושבים כך ולמרות שישנן נשים שמנסות בכל דרך שהיא להרות ישנן כאלה שלא יכלות לעבור את התהליך עקב סיבה זו או אחרת ואף אחד לא יכול להגיד להן מה מותר ומה אסור (כל עוד היא בריאה מנטלית לפחות ב 80%).
 
למעלה