שלום, יש לי שאלה

תירתיר2

New member
שלום, יש לי שאלה

בני בן 5, יש לו בעיה בתקשורת ושפה. כרגע הוא מטופל ע"י קלינאית תקשורת בלבד, ואני מאוד מוטרדת מן התחום הפיזי-מוטורי אצלו: במוטוריקה עדינה- הוא מעולה. מוטוריקה גסה- עדיין בקושי קופץ, לא מדווש כמו שצריך באופניים, לדעתי הוא די כפוף ורפוי בעיקר בחגורת הכתפיים. חלק גדול מהקושי נובע מהעדר חיקוי, מאוד קשה לו ללמוד משימות חדשות מפני שהוא לא קשוב, לא מעוניין, ולא מנסה לחקות אחרים, וגם אין לו עניין חברתי (להיות כמו כולם) אני מאוד מתלבטת לגבי איזה טיפול נוסף כדאי שהוא יקבל, הוא היה בריפוי בעיסוק אבל לא היתה מספיק התייחסות למוטוריקה הגסה שהיא למעשה הבעיה אצלו. מה את/ם אומרים?
 
שלום, יש לי תשובה...

הייתי פונה למכון להתפתחות הילד בקופת חולים. הפיזיותרפיסטיות שם בודאי יוכלו לבדוק, לאבחן, לייעץ ולטפל במידת הצורך."אתה באת למכון הנכון"
 

yankale

New member
מוטוריקה עדינה וגסה

היי תירתיר , ראשית רצוי להרגע ולא להסחף להיסטריה כל שהיא. מניסיוני רצוי באמת לפנות למכון להתפתחות הילד לצורך איבחון כפי שעשו לבנינו שהיה עם אותה בעיה דומה לילדך . טופלנו על ידי מרפאה בפיזיוטרפיה וריפוי בעיסוק הקשור לתחום המוטוריקה כמו כן בהתיעצות עם חברים התחלנו שיעורי שחיה לפעוטות וילדים, וזה מאוד מומלץ, שם טיפלו גם בבעית המוטוריקה וכן טיפלו בבעית טונוס שרירים גבוהה שהיה לבני. בהצלחה בהמשך.
 

חןYA

New member
סקרנית לדעת

מה זה טונוס שרירים גבוה? האם מדובר על חולשה של חגורת הכתפיים? ולגבי השאלה , אף אני יודעת שיש אפשרות לטפל בריפוי בעיסוק (שעד גיל מסויים ניתן בחינם).
 
טונוס שרירים

חןYA שלום, טונוס השרירים הינו המתח של השריר.ומה הכוונה?! נסי לדמיין שהשרירים הם מעין קפיצים . אם הקפיץ מאד חלש/רפוי מדי, יהיה לו קשה להזיז את המפרקים כי לא יהיה לו מספיק כוח. מצד שני אם הקפיץ מתוח חזק, הוא יזיז במהירות רבה ובכוח רב את המפרקים. על מנת שהגוף שלנו יוכל לבצע תנועות מדויקות, במהירות מתאימה לפעולה שאנחנו רוצים לבצע,בכוח מתאים, תנועות לעיתים מאד עדינות ולעיתים תנועות פחות עדינות שדורשות כוח רב (מוטוריקה גסה ועדינה) הגוף צריך שטונוס השרירים יהיה תקין. לא גבוה ולא נמוך. טונוס השרירים נשלט ע"י המוח. כאשר הוא לא תקין ניתן לנסות ו"ולנרמל" (מלשון נורמלי) אותו ע"י טכניקות ושיטות טיפול שונות. מקווה שהצלחתי לפשט ב"שתי" מילים. ביי
 
למעלה