או רלוונטי... השאלה מה בדיוק עולה? החומר של הצמיג? הצמיג עצמו? המחקר? תראה, זה לא שמישהו הולך לחנות צמיגים וקונה סט צמיגים... ברידג'סטון פשוט מציירת לכל חברה לפי המחקרים שלה וכו'
"החקירה היא פשוטה מאוד. העונה הזאת בעצם מהווה חידוש. לראשונה רק חברת צמיגים אחת מספקת צמיגים לרכבים, ברידג'סטון. בשונה מעונה שעברה בה גם מישלין הייתה ספקית צמיגים. פרארי הייתה היחידה שהשתמשה בצמיגי ברידג'סטון וכל מה שקשור בתכנון הרכב שיתאים לצמיגים היה מידע שקיים אצלה בלבד. מקלארן בעזרת מכונאי של פרארי הצליחה לשים את ידה על כל התוכניות שקשורות בצמיגים האלו ובזה שעשתה ככה בעצם הצליחה להשיג מידע שלא היה קיים אצלה בדרך לא חוקית ולבנות את הרכב החדש שלה בצורה מושלמת, דבר שהיה יכול להיות שונה לחלוטין אם הייתה בונה אותו בלי שום מידע שכזה. הריגול הזה כמובן נותן לה יתרון לא מוצדק על פרארי ובזה שמקלארן מעמידה רכב יותר טוב היא מנצחת בצורה לא חוקית כמובן."
תלוי ביעוד (גשם, יבש, חצי) מגיע לדעתי לעשרות אלפי שקלים אם לא יותר מנוע - מיליונים בודדים תחשוב שאנחנו מדברים רק על מחיר הקניה/יצור בלי התהליך המקדים של מחקר וניסויים
מחיר ייצור הוא לא מאוד יקר - סה"כ חתיכות מתכת מולחמות (עם כל הכבוד, כן?) המחקר, הפיתוח ועוד הם אלה שעולים כמה עשרות מיליונים (אם לא יותר), ככה שמחיר הייצור הוא דיי זניח.
אחרי בירור קצר, פרארי מכרו את המכונית שמאסה ניצח איתה את ה GP בטורקיה ב 2005 ב "כמה מיליונים". אף אחד לא יודע בכמה בדיוק הרכב נמכר אבל יודעים שזה היה במיליונים. והכי מצחיק זה שהאיש שקנה את הרכב לא יכול לקחת אותו כי פרארי אומרים שיש בו טכנולוגיה שרלוונטית גם להיום אז למכור אותו זה בעצם לתת לקבוצות אחרות מה שמקלארן גנבו
מכונית פורמולה 1 עולה פלוס מינוס 10 מיליון דולר (פיתוחים , צמיגים , מנוע , שבבים וכו' וכו')..... סט של 4 צמיגים צריך לעלות כמה מאות אלפי דולרים תלוי גם בתרכובת של הצמיג. והמנוע? גם בטח מתקרב לאזור המאות אלפי דולרים...