שלום לכולם, שאלה על דיקור.

tati33

New member
שלום לכולם, שאלה על דיקור.

טופלתי בדיקור לבעיות של מחזור, גב, אלרגיה לאבקנים ובעיות של מעיים, ויש לי כמה שאלות. ואני אשאל אותכם שאלה ראשונה כדי לא להעמיס עליכם. ליתר דיוק שתי שאלות אם אפשר אותו בחור שטיפל בי דקר אותי כמה פעמים ביד, בחלק הפנימי כמה סנטים מעל לפרק כף היד בין שני הורידים הבולטים. הוא הסביר לי כמעט על כל נקודה שדקר מכיוון שתמיד שאלתי. הוא הסביר לי שהמחט הזאת פועלת על הרגעת הנפש ועל המעיים. לפעמים אחרי שדקר ירד מעט דם כשהוציא את המחט. האם לדעתכם זה תקין שיצא דם ואיך המחט הזאת קשורה למה שאמר. תודה .
 

Assaf Feldman

New member
תשובה.

שלום tati אנסה לענות לך אבל ראשית אפתח בהסתייגות, קשה לדעת במדויק מה דקר המטפל שלך, והוא האיש הנכון לשאול אותו את השאלות, דרך האינטרנט קשה לענות תשובות מדויקות, אנחנו לא מכירים אותך, אותו, ואת דרך הטיפול שבחר. אני מקבל את הרושם (תקני אותי אם אני טועה) שאת לא מספיק סומכת עליו, ומצב כזה בין מטפל למטופל מצריך שיחה רצינית בינכם. ולשאלתך, נשמע שהנקודה שאת מתארת היא אחת מנקודות האקופונקטורה הנחקרות ביותר, ואכן חלק משימושיה הם הרגעת הנפש והשפעה על מערכת העיכול. שם הנקודה הוא Nei Guan - שער פנימי או Pc6 ומיקומה הוא בין שני הגידים שבחלק הפנימי של האמה, קרוב לפרק כף היד. דימום קל יכול להופיע בזמן דיקור, כל עוד זה אכן דימום קל (כמה טיפות).
 

tati33

New member
תודה על התגובה המהירה

אני רוצה להבהיר שאני כבר סיימתי טיפול אצלו לפני שלושה חודשים ואני לא רוצה להציק לו היום עם שאלות על נקודות וקשר לבעיות, לכן אני עושה את זה כאן וזה מתוך התעניינות ולא מתחושה שאני לא סומכת עליו. תודה על ההסבר לגבי מה שעושה הנקודה. ולגבי הדימום, זה קרה גם בנקודות על הרגליים ופעמים גם היה לי במשך כמה ימים שטף דם כחול צהוב בנקודה ליד הברך ונקודה בבטן מעל הטבור , אני יודעת שזה לא נורא ועובר תוך כמה ימים, אבל תהיתי אם זה לא פוגע במה שהנקודה אמורה לעשות ולמה קורה השטף דם? עם המטפל שהיתי אצלו היו לי שיחות מאוד עמוקות והוא עזר לי מאוד אבל עדגבול מסויים. באלרגיות שלי למשל הוא מאוד עזר וגם בבעיות המעיים. אני עזבתי את הטיפול לפי דעתי קצת מוקדם מידי כי הרגשתי שמתפתחת אצלי תלות לטיפולים. האם זה לא מוזר בעניכם? זה משהו שקורה בשכיכות בטיפולי דיקור?
 
טאטי.

שלום. סימן כחול של שטף דם לאחר דיקור, מופיע כאשר ישנה פגיעה בכלי דם קטן. זהו מצב שקורה לפעמים [לא לעיתים קרובות] ואינו מסוכן כאשר קורה בנקודות שהזכרת. אין בזה גם לשבש או לפגוע בפעולה שהנקודה עושה. אני שמחה לקרוא שהיית שבעת רצון מהעבודה שהמטפל שלך עשה ומאופי הקשר בינכם. לטעמי עניין החיבור בין המטפל למטופל, הוא הבסיס חשוב להצלחת טיפול. אינני יודעת כמה זמן טופלת אצלו, אך נשמע לי שקצת חבל שהחלטת "לפרוש" באמצע סידרת הטיפולים. יתכן שאם היית ממשיכה, הטיפול היה מגיע רחוק יותר מבחינת התוצאות. מצד שני, חשוב שגם את תרגישי בטוחה ונינוחה ולא תהיי מוטרדת ממצבים רגשיים שהטיפול יוצר ואם חשת שנוצרת אצלך תלות במטפל או בטיפול, ניתן לעשות הפסקה לתקופה מסויימת ולראות איך את מרגישה עם זה. למצוא מטפל שגם החיבור איתו מוצלח וגם הטיפולים מניבים תוצאות טובות מאוד, זה לא תמיד פשוט כל כך. אם תחליטי לשוב לשגרת טיפולים, אני ממליצה לך מכל ליבי, לבחון את האפשרות, לשוב אל אותו מטפל וזה כמובן, רק במידה שאת שלמה עם כך. הייתי ממליצה אפילו, להעלות את עניין התלות בפניו. ברפואה הסינית, מצב שבו מתפתחת אובססיה, גם הוא מעיד על חוסר איזון שיש לטפל בו. לרוב נראה אצל אותו אדם, דפוסים כפייתיים ונטיה לתלות גם בתחומים אחרים בחייו ויתכן שגם בכך אפשר יהיה לטפל באותה מסגרת טיפולית. שירי.
 

FoolishlyFab1

New member
סליחה שאני מתערבת

חשבתי לעשות דיקור אבל ממש הפחדתם אותי שטף דם אמאלה
 

יאנו1

New member
שטף דם זה נשמע לא טוב, אבל מדובר רק

בסוג של פטיכיה- זה כמו הסימן הקטן הכחול שנוצר כשמקבלים מכה קטנה בשוק או בירך, לא איזה שטף דם פנימי. כל הזמן יש התפוצצות של נימי דם קטנים בגוף, גם אם את לא רואה אותם. ממגע, מתנועה, וכמובן ממכות אפילו קטנטנות. הפטיכיה הזאת לא קורת לעיתים קרובות ואם היא קוראת זה לא משהו שאמור להפחיד. בואי נומר שכשאת עושה בדיקת דם בקופת חולים ויש לך אח"כ מן סימן כחול כזה בנקודה שבה הוחדרה המחט, זה שטף דם יותר גדול ממה שנוצר בדיקור סיני וגם הוא לא מסוכן בכלל. אז אל חשש, את יכולה בשקט ללכת להידקר. שניר.
 

FoolishlyFab1

New member
זהו שלא עשיתי בדיקת דם שנים

כי אני מפחדת מדברים כאלה וסימנים
 

dafna333

New member
סלחי לי שאני שואלת אותך אבל...

אם את כל כך מפחדת מבדיקות דם עד כדי כך ששנים לא הלכת לעשות- וזה טבעי לפחד מבדיקות דם אך הדיקור סיני לא כואב כמותן, אבל בכל זאת אם הפחד שלך כל כך גדול, אני תוהה, איך זה ששקלת ללכת דווקא לדיקור....... ??? ברור לך שדיקור סיני עושים עם מחטים?
 

FoolishlyFab1

New member
שמעתי שהמחטים מאוד דקות ולא

כמעט לא מורגשות אבל עוד לא ניסיתי ואני מאוד עדינה ורגישה אז אולי למישהו אחד המחט לא מורגשת ולשני היא מאוד כואבת
 

מאיר72

New member
הדיקור כואב במספר מועט של פעמים

יש מספר נקודות שהן כואבות (אבל יש למעלה מ 400 נקודות דיקור כך שלא בהכרח ידקרו אותך דווקא באותן מעט נקודות), השניה היא כאשר מצוננים. והפחד מהמעשה עצמו גדול יותר מהמעשה באמת!
 
למעלה