שלום, פרופ´ קיוויתי

יסמין43

New member
שלום, פרופ´ קיוויתי

בהמשך לתשובתך ל"תרופות לאסטמה": אני מבינה את עמדתך שסטרואידים בשיאוף אינם גורמים להשמנה. זהו גם ניסיוני האישי. (אגב, מניסיוני, כאשר משתמשים במשאף-דיסק, בכל זאת נשארת בפה אבקה, וזו יורדת אל הקיבה, מגרה אותה וגורמת לרצון לאכול יותר. לכן אני אישית משתמשת רק במשאפי תרסיס דרך אירו-צ´מבר.) אבל, לעומת זאת, יש לי חברה שיש לה ילד בן 12, והיא חשה באופן חד-משמעי שבכל פעם שהילד לוקח מינון גבוה של בודיקורט הוא משמין. אם זה נובע מצריכת מזון נוספת או מהשמנה ישירה - היא לא יודעת לקבוע, ולמען האמת, זה גם לא כל-כך חשוב. במקרה כזה, אני חושבת שצריך להקשיב לה, ואולי אפילו יתגלה שזהו ניסיונם של משתמשים או הורים נוספים. באמת שלא כדאי לחכות עד שאיזשהו מחקר רפואי יגיע למסקנה שבכל זאת יש משהו בדבריה! לכן אני חושבת שבהחלט כדאי שאנשים יביעו כאן את דעתם ויחלקו איתנו את ניסיונם. ולא הייתי ממהרת לקרוא להם "מומחים" בהסתייגות כזאת. (מניסיוני עם בעיה בבלוטת התריס, למשל, אני יודעת בבירור שהצטבר אצלי ידע מתוך ניסיון, שאינו ידוע לחלק מהרופאים, ויש לי הרבה מה לחלוק עם חולים דומים לי.) כך שאין כל רע בכך, לדעתי, שהפורום נהפך גם למעין קבוצת תמיכה. ואם נאמרים דברים שגויים ביותר תוכל לתקן אותם. אבל לא חייבים לתת לאותו אדם תחושה רעה. ולכן, כדי לסייע לאותה חברה, אני שבה ושואלת את השאלה שנשאלה על-ידה וטרם נענתה: האם אפשר להחליף את הבודיקורט בפליקסוטייד?
 
סטרואידים והשמנה

שלום, צר לי אך אני בהחלט חולק על דבריך תפקידי לתקן אמירות מסוג זה וכן איני חושב שנסיונות בודדים כמו זה שצינתיכולים ללמד אותנו דבר מה אלא אם נעשו בדיקות על קבוצת חולים גדולה והדבר הוכח כנגד קבוצת ביקורת וגם לעומת טיפול שלא מכיל סטרואידים. אחרת נגיע כולנו למסקנות מוטעות. לגבי פליקסוטיד לעומת בודיקורט--ניתן להחליף השנים, ואף ממליצים על ירידה בכמותו ( 200 בודיקורט לעומת 100 פליקסוטיד) ובכלל אני מורידים כיום את מינון הסטרואידים למינימום תוך הוספת מרחיבי סמפונות ארוכי טוח בברכה, פרופ´ קויתי
 

שירלית

New member
הוספת אלו מרחיבי סימפונות למשל?

נעים מאד אני שירלי ואני בת 18 יש לי אסטמה מגיל 9 ואני במצב גופני מצויין אני מתאמנת בספורט כבר הרבה שנים. לא מזמן הורידו לי את הסרטייד ל100 (שהבנתי שזה מינון לילדים) אחריי תקופה שהייתי רק על בריקלין בלי מניעה בכלל. ואני לוקחת אותו בתקופות יותר קשות כמו עונות מעבר. רציתי לשאול אם עצם זה שאני לוקחת אותו רק בתקופות שקשה לי ולא לאורך זמן רב האם זה משפיע על היעילות שלו.
 

יסמין43

New member
תפתחי את זה כשאלה נפרדת...

כי נדמה לי שהרופא לא הבחין בשאלתך.
 
למעלה