תגידו אנשים, לא מגיע לנו הנחה ב..

garbil

New member
תגידו אנשים, לא מגיע לנו הנחה ב..

בביטוח לאומי? אנחנו מוציאים כל כך הרבה כסף על אוכל מיוחד, לדעתי אנחנו צריכים לקבל אחוז נכות מסויים! אני ניסחף? יאאלה מהפכה
 
אם תצליח תקבל צל"ש

במדינה שבה חולי סוכרת לא מקבלים אחוזי נכות וסיוע בטיפול הרפואי היקר מאוד שלהם (שלא נדבר על הסבל שהם עוברים), ואנשים עם נכויות פיזיות לא מקבלים הקלות שמגיעות להם ואפילו את הקצבאות מקצצים להם ו/או שולחים אותם לעבוד (שלמי שלא יודע - מעסיק של נכה לפי חוקי המדינה מורשה לשלם לו שכר של 11 ש"ח לשעה בטענה שהתפוקה שלו פחותה יותר, גם במקרים שזה ממש לא ככה). בקיצור - חבל על האנרגיות שלך. נראה לי שזה מאבק אבוד.
 

shavririt

New member
נכות..

רגע, זה אומר כי מי שעובד עבודה רגילה במקצוע מסויים ברמה גבוהה מאד, אבל מוכר כנכה בביטוח לאומי בעניין שלא מפריע לאיכות עבודתו, מותר למעסיק לשלם לו למרות התפוקה והאיכות- 11 שקלים לשעה בלבד???
 
תלוי איזו נכות

אני לא יודעת את הפרטים המדוייקים, אבל ת"ל שאני לא מדברת כאן על רואי חשבון נכים. ניקח למשל אנשים בעלי פיגור שכלי העובדים כמחסנאים בחנות. המעסיק שלהם מורשה לשלם להם 11 ש"ח לשעה, וזה למרות שאין יותר מדי קשר בין הלקות שלהם לעבודה - במרבית המקרים הם מבצעים את העבודות האלו על הצד הטוב ביותר ובניגוד לאנשים "רגילים" לא מתלוננים ומורדים במה שדורשים מהם, אבל עדיין ישלמו להם פחות.
 

תניניה

New member
ואיי ואיי ואיי נהיה פה סלט

בעל נכות שיכול לקבל מהמעסיק שכר של 11 ש"ח זה אנשים לא עלינו בעלי מוגבלות פיזית או נפשית של 100 אחוז שמקבלים מהמדינה קיצבת נכות מלאה של 2100 ש"ח (בערך) אז המדינה מגבילה אותם בהכנסות לעוד 2000 ש"ח (המדינה אומרת אם נכה יכול לעבוד ולהרוויח 10,000 ש"ח הוא לא צריך לקבל מאיתנו נכות...לכן הוא מוגבל לשכר כולל של 4000 ש"ח בערך) ועוד דבר חולי סכרת כן מקבלים נכות על סוכר זה מוכר כמחלה בעלת אחוזי נכות ודיי גבוהים אפילו (בערך 50 אחוז) אבל אותם 50 לא מקנים שום הטבה כלכלית (רק חולי סכרת בעלי סיבוכים ברגלים וכ"ו מקבלים אחוזים גבוהים יותר וקיצבה) ולגבי ביטוח לאומי...הם יכלו ודגש רב פה על היכלו לתת משהו לציליאקים כי שלא כמו סוכרתים...התחליפים שלנו די עלובים (חולה סכרת שיכול להרשות לעמו יקנה עוגה ללא סוכר..ומי שלא לא יאכל עוגה...ולעומת הצילאקי המצוי שלא יכול להרשות לעצמו לקנות לחם מיוחד על בסיס יומי בגלל המחיר יאכל חצץ..) אבל הרבה טוב לא יצא מדיבורים אני כבר הרמתי את הכפפה הזאת בפורום צליאק של נענע וסקלו אותי באבנים !!! מי שמקושר פה עם התקשורת או ח"כ ויכול להזיז את העניין לגבוה אני אשמח לעזור בהצלחה לכולנו !
 
למעלה