אכן הקדוש ברוך הוא טוב ומיטיב לכול ,א
, ויברך אותם , בכול מכול כול לכול הכול. האדם בורא תכלית ,האדמה נקבי יוצרת בהתאם =האדם הבורא את מציאותו בחלקו בבריאה , על פי ציווי רדו בדגת הים שלערל האוזן רדו=עריץ דהיינו עצר י או רדו במובן הרוחני דהיינו תנחתו בנחת . ממעלה מטה ,ובכך התוצאות ממטה מעלה. השם נתן לאדם בית ,האדם מעצבו או מעציבו קן ה ,או קנה רצוץ . מדור צודק כאשר הוא אומר שישנם הרבה רעבים בעולם וכמובן הרעב שהיה מנת חלקם של אחינו בשואה . רעב גשמי הנו תוצאה של רעב רוחני של בערות ,בין אם של האדם כלפי עצמו ,ובין אם הנכפה עליו על ידי עניים ברוחם ,למשל היהודים בשואה. כאשר שאלתי את מדור האם היתה פעם שראה את טובו של האל,לא בכדי שאלתי שכן בקשתי לדעת האם לענות לשאלתו ממקומי בשפה כהסבר לעיוור מהו צבע , או שמא כהסבר לרואה , והחלטתי לענות בשתי השפות גם יחד. השם אינו חסר דבר , כול השפע ממנו טבעו של הטוב נתינה. לכן כול שאלה מדוע ברא נבראים הנה שאלה מיותרת , שהכול נברא באהבה , על מנת שתהא נתינה נצרך מי שיקבל כמובן , בגדול ניתן לומר שהנתינה של השם יש לה שני היבטים , האחד הבריאה השלמה כול היש כמו גם התכלית שהנה גילוי השם בעולם הנה נתינה , שכן ככו שהאדם מגלה יותר את השם בעולם כך מתרחבת דעתו כך הנו מושפע מהשפע האלוהי הן במובן הרוחני והן במובן תהילים לז:" ולא-ראיתי, צדיק נעזב; וזרעו, מבקש-לחם. כו כל-היום, חונן ומלווה; וזרעו, לברכה" דהיינו עוני גשמי הנו בשל עוני רוחני , ואין להסיק מכך שעושר רוחני משמעותו אם כך עושר גשמי כפי שאנו מבינים עושר , שהכול בהתאם לחלקם ולנצרך להם להגשמת יעודם ומילוי חלקם אולם אינם רעבים ללחם ומתמלא מחסורם,ובכך איזה הוא עשיר? השמח בחלקו, גילוי השם בעולם הנו מתנה שנתנה לאדם , ומן המוכרח הוא שעם מתנה זו מחוייב חופש הבחירה דהיינו האם אינו רובוט חסר חיים , ונתנה לו האפשרות ליצור לעצב את עולמו וכו המתרחב בגילויו את השם בעולם לאינסוף, ובעצם מעין "שותף" לבורא עולם , כלומר הניצוץ האלוהי שבאדם ופעולתו , הנו טעימה מהאלוהות ,כלומר באדם ניצוץ אלוהי אולם נבדל האדם מבוראו , כפי שלהבדיל באדם יצרים כשל בעלי החיים אולם נבדל מבעלי החיים, האדם הנו בריאה מאוד יחודית ,יש בו מזה ויש בו מזה המתבטאים לטוב כאשר יש שם אדם. ובכך יובן גילוי השם בעולם לאינסוף הנו מתנה לאדם ,מתנה ממלך מלכי המלכים . גילוי לאינסוף =התורה שעשועי. הטוב האלוהי בבריאת כול היש הנו שפע אינסופי , "קודם" ברא את הזמן ויהי עב ויהי בוקר יום אחד והתגלגלות זרימת הזמן שהנו סוג של חומר , שכן כול היש הנו חומר בדרגות צפיפות שונות ,זמן משמעותו תנועה ובכך מרחב -מקום ,שהמרחב גם הוא חומר בדרגות צפיפות שונות , וברא את הנבראים שאינם אדם , וברא את האדם ,כלומר האדם הנו נזר הבריאה ,והשם הכין לו כול אשר נדרש לו למילוי תכליתו , כלומר האדם בצלם כדמות , מובנו כול אדם מלך ונבדל ממלך מלכי המלכים. משנברא האדם וכול היש כבר ישנו וכול הכלים שנצרכים לו כבר ישנם , ויברך אותם דהיינו בכול מכול כול לכול הכול ,שהכול עשירים בחלקם. אדם קדמון מפותח במלואו בחלקו רואה מסוף אל סוף , להבדיל מהשם הרואה מאינסוף לאינסוף , אדם שנברא רואה מסוף אל סוף אולם מתרחב , כלומר מתפתח ממקומו המפותח , ובכך משמעות מכול עץ עושה זרע פרי עליו לאכול כמו פרו ורבו ,דהיינו זה החלק המתפתח.אולם אין לו בחירה בין טוב ורע נברא טוב והכול ניתן לו מן המוכן ,כלומר החיים הם המתנה אולם אלה חיים שהאדם אינו שותף לבוראו , הכול מן המוכן. אדם שנוצר נוצר לפני בעלי החיים וכו בשל שהנו נבדל מבעלי החיים דהיינו נוצר כנזר הבריאה ,לנהוג כמלך בעולמו החלק אשר הנו שותף לבוראו. בשל שלאדם נתנה מתנה לעצב את עולמו ולהיות שותף הרי שמחוייב שיהא לו חופש בחירה , אולם בשל הניצוץ האלוהי באדם בעולם בו נוצר שיש לו חלק כשותף לשם ,יכול לבוא לידי מחשבה שהנה החטאה של תכליתו ולעשות עצמו לאלוהים ,זה נקרא אלוהים אחרים. הקדוש ברוך הוא היודע שכך יכול לקרות ,לכן יש את עץ החיים אשר בתוך הגן,ועצי דעת עושי פרי ,ובמילים אחרות האדם נוצר עם חלקו המפותח ,והחלק שהנו שותף בעיצוב עולמו אותה טעימה מהאלוהות מתבטאת בעצי הדעת עושי פרי כלומר המתפתח, אלא שבשל שהשם יודע שהאדם עלול לחטוא באותה מחשבה ,כפי שניתן לראות בדברי הנחש , הרי שהזהיר את האדם שבגן יש גם עץ דעת טוב ורע כלומר האפשרות של האדם מתוקף חופש הבחירה להיות טוב (הניצוץ האלוהי שבאדם) ולהיות רע דהיינו לעשות מעצמו אלוהים אחרים. משמעות הדבר שעץ הדעת טוב ורע הנו מתנה לאדם מתוקף מתנת חופש הבחירה, אולם השם הטוב והמיטיב אומר לאדם "אל תתפתה לעץ דעת זה" שהנו כול אחד מהעצים אשר בגן כאשר האדם מחטיא את תכליתו דהיינו מתנתק מעץ החיים או אם תרצו ממקומו המפותח. כלומר השתמש בחופש הבחירה בהתאם להיותך בצלם כדמות כלומר לטוב והבחירה היא בין טוב וטוב בהתאם לנצרך בכול רגע נתון. ובכך במקום להתפתח הנו מתפחת , והדבר פשוט מאוד להבנה ,השם מיעץ לאדם שלא לאכול מעץ הדעת טוב ורע פן תמותון , נבין זאת כך , עץ החיים הנו מים חיים ואש חיים אשר האדם עץ הדעת שהנו יונק ממנו , כאשר האדם מתנתק מעץ החיים הרי שחדלה הזרימה אליו מעץ החיים באותן נקודות בהם התנתק , והפחתה של השפע שהנו מקבל , כלומר הולך ומצטמצם בהכרתו את השם בעולם ,וכפי שהובא גילוי השם הנו מתנת התפתחות , הרי שבכך הולך ומתפחת. כלומר מקצר את החיים-פן תמותון. דבר זה הנו פשוט , למשל אדם אשר לא מגיע אל איזה איבר שלו חמצן אין זרימת דם אותו איבר מקבל נמק -מת בעוד האדם בחיים. פן תמותון=פן תימקו מהבחינה הרוחנית ובכך עוני רוחני ובכך עוני גשמי,עצירת האדם מלקבל את השפע האלוהי. אזהרת השם את אדם הנה בשל שהנו הטוב והמיטיב אשר ברך את האדם בכול מכול כול לכול הכול -בצלם כדמות. וכך ברצונו שהאדם יחיה . "ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם הזן את העולם כולו בטובו בחן בחסד וברחמים הוא נותן לחם לכל בשר כי לעולם חסדו ובטובו הגדול תמיד לא חסר לנו ואל יחסר לנו מזון לעולם ועד בעבור שמו הגדול כי הוא אל זן ומפרנס לכל ומטיב לכל ומכין מזוןלכל בריותיו אשר ברא כאמור - פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון ברוך אתה ה' הזן את הכל. " האדם בוחר לרעוב או להרעיב. כמו כן הנכם מוזמנים לקרוא מאמר :סיבי אור -נצח בברכה