האם מישהו מעוניין להתפקד בפורום ?

dina199

New member
האם מישהו מעוניין להתפקד בפורום ?

אין צורך בפרטים מיוחדים כי זה פורום פתוח.
מעניין אותי לדעת מי קורא בפורום , כי נראה לי שיש הרבה יותר קוראים מכותבים.
ואולי הלא כותבים יכתבו בהתפקדות

אני כאן כי אני אמא לבן עם אספרגר
 

רואה 6 6

New member
אני כאן

כי אני אמא למי שבתחילת הדרך הוגדר NOS והיום סתם PDD קליל,איך השתעממנו...
ואני גם משלבת בעצמי כל שחלק מהשארינג קשור בלמידה ולא רק בתמיכה.
 
אני כאן....

אני אימא לשני אס"ים שהוגדרו PDD-NOS ולילדה נ"טית.
הגדול כמעט 13, מחונן (מבחינת IQ), נחשב כ"תפקוד גבוה", אך עם OCD והפרעות קשב, עדיין לא מודע לסכנות, לומד בכיתת תקשורת.
הקטן 5 וחצי, מחונן, נחשב כ"אוטיזם קל", שקט מידי בגן, מוציא המון תסכולים על כולם בבית, לומד בגן רגיל עם סייעת סמויה.

אני אוהבת את הפורום הזה
. קוראת וגם כותבת לפעמים.
 
אני כאן יותר קוראת מאשר כותבת

אמא לשלושה ילדים אוטיסטים בעלי יכולות שונות.
לא תמיד יש לי מה לכתוב, לפעמים הרגשות מציפים אותי כ"כ אחרי שאני קוראת שהמילים לא באות...
בכל מקרה, בקשר לאבחון ההורים בעקבות הילדים (אני יודעת שאני לא במסגרת השירשור) לא נראה לי שהורה (עם כל אהבתו והזדהותו עם ילדו)יאבחן את עצמו לשווא ויצא בהצהרות פומביות בעניין.
בעולם הנט"י כל-כך קשה להיות שונה שאף אחד לא יעשה זאת לעצמו רק כדי לומר שהוא כזה.
אני אוהבת את ילדיי ומזדהה עימם ברמות הכי גבוהות שאני יכולה (בתור נט"ית) וזה לא יגרום לי לחפש בעצמי תכונות אוטיסטיות.
 

אמאלה626

New member
קוראת

הי

אני קוראת קבועה למעלה מחצי שנה,
כתבתי פה פעם או פעמיים.

אני פה כי בני בן השנה וחצי נחשד בתפקוד על הספקטרום.
למרות שעם ההתקדמות שלו בטיפולים הכיוון מתחיל להשתנות.
 
אני כאן

בגלל הבן הצעיר שלי שהוא מה שנקרא פה בפורום :ילד מבלבל. לומדת פה הרבה בייחוד בגלל שיש מגוון דעות כולל על עצם התועלת באבחון /טיפול/סייעת וכו'.
מברכת על קיום הפורום הזה כי הוא ביה"ס נפלא למה שאני צריכה ללמוד כרגע כדי להגיע להחלטה מושכלת.אז בהזדמנות זו תודה לכולכם
!
וגם- מזדהה מאוד עם כל ההורים לילדים לא ורבליים שכותבים פה כי גם לי היה אחד כזה,
אם כי לא אוטיסט.
 

רנה73

New member
אני

אמא לילדה בת כמעט 5.
לפני שנה וקצת קיבלה אבחנה של PDD NOS. לפני שמונה חודשים עברה איבחון מחודש (אצל גורם אחר) ונמצאה "בעלת קשיים אך לא על הספקטרום". התחלת השימוש ב-DSM 5 תרמה את שלה ב"הוצאתה מהספקטרום".
כרגע משערים שאולי לענייני קשב וריכוז יש יד ורגל בדבר אבל לא ניתנה אבחנה אמיתית. אמרו להמתין לכיתה א'.
אני דיי מבולבלת במיוחד לאור העובדה שהגורם המאבחן אמר שיש כאלה שאולי כן היו קובעים שהיא על הספקטרום אך לה לא נראה כך....

וזהו, קוראת פה הרבה, כותבת פחות. ובעיקר לומדת מכולם על הכל
 

dina199

New member
האם מישהו דרש את האיבחון הנוסף?

ומה את אישית חושבת?
כי לבנות יש בעיה גם עם DSM 4 וגם עם DSM 5 . התכונות המוגדרות שם מתאימות בעיקר לבנים,
לכן בנות הרבה פעמים פשוט לא מאובחנת
 

רנה73

New member
אני

אני דרשתי כי בט"ל דרשו ממני.
היתה לי אבחנה מסודרת ומנומקת מפסיכולוגית. הנוירולוג רשם שערך בדיקה נוירולוגית וע"ס הפסיכולוגית הוא מאשר את האבחנה.
בט"ל עשה פרצוף עשה פרצוף אבל אישר לבסוף לשנה אחת בלבד ואמר שנביא אבחנה חדשה לשנה הבאה.
אז הלכתי לנוירולוגית אחרת והיא אמרה שיש אולי כאלה שכן היו נותנים אבחנה בספקטרום, לתחושתה הילדה לא.
אני רואה שיש בילדה שונות אבל זה משהו מאוד כללי, לא אני ולא בעלי לא ממש מצליחים לפרוט את זה לפרוטות. יש לה מאפיינים של קשב וריכוז (חיפוש סנסורי, רגישות שמיעתית. גם חוש ריח מפותח מאוד - לא שזה קשור. היא אסוציאטיבית יותר מילד ממוצע ומוסחת הרבה פעמים. סף תסכול נמוך) אבל לתחושתי או שיש עוד משהו או שזה לא העיקר. אני רואה שהראש חושב קצת אחרת ויש לה צורת דיבור שלפעמים נשמעת רגילה, לפעמים מאוד תיאטרלית ולפעמים קצת מונוטונית בעיקר כשהיא משחקת עם ילדים אחרים - אבל את זה רק אני והאבא שומעים.
חשבתי להניח לזה. להשאר עם קשב וריכוז ולנסות לסייע באספקטים האלה - עבודה על סף התסכול ותרגילים גופניים לפני מפגשים או דברים שדורשים ישיבה ממושכת (זה עוזר) - כי זה מה שהגן מדווח כ"בעייתי".
אבל אז ראיתי את הסרט של ההורים שאובחנו בעקבות הילדים, וכששמעתי את התיאורים של ההורים את עצמם בהיותם ילדים ("חשבתי שאני חייזר", "חשבתי שאני משוגע") וקראתי את דנה דימנט ("ניסיתי להתאבד", "לא הבנתי למה אני לא מסתדרת") אמרתי שאפנה לבית אחד ואשלם מה שצריך לשלם העיקר שיבואו ויתצפתו על הילדה שלי בגן.
ומה אעשה עם האבחנה, מה שהיא לא תהיה - על זה אחשוב כבר אח"כ..... ראיתי את כל השירשוריפלצת, ואכן יש נימוקים לכאן ולכאן....
 

dina199

New member
אז לא את דרשת.

הביטוח הלאומי דרש.
חוץ מזה אם הילדה בספקטרום , זה לא יעבור (הכוונה האוטיזם עצמו ולא יכולת שלה ללמוד דברים).
עם הגיל (אפילו בגיל 10 אן 15 ) העניין יתבהר בצורה מדוייקת.
העיקר לא להרים ידיים ,אפילו אם את לא משוכנעת ב 100 אחוז.
 
כל הכבוד את צודקת!

מתצפית של איש מקצוע אפשר ללמוד כ"כ הרבה.
תבקשי שאם כבר הם מגיעים, שחוץ מלאמר אם הילדה בספקטרום או לא
ייתנו גם כלים לצוות הגן.
 

arana1

New member
אני כאן

כי יש בי צורך בוער והישרדותי לחלוטין לדון ולדבר על בעיות הקיום האוטיסטי

אני די מאוכזב ומיואש גם מהפורום הזה כי אני מבין שוב ושוב שגם כאן זה בלתי אפשרי
 

ענתנוי

New member
אני כאן

כי אין לי ברירה.
זה המקום היחיד שאני יכולה להתבטא בו ולנסות לעזור איכשהו לאוטיסטים אחרים.
 
הדעות שלך בהחלט נשמעות

ואני אישית נתרמת מהן ומאוד נהנית מהמנעד הלשוני שלך. שמחה שאתה פה ... כשקלטתי שהיית חסר בית זה קצת טילטל אותי בנוגע להבנה על מהות האוטיזם והכוח של השונות להשפיע על האדם למרות האינטיליגנציה יוצאת הדופן שנחנת בה.
 
למעלה